Allmänna diskussioner

  • Inlägg: 180
  • Tack mottaget: 10

Replied by JahaHärIgen on topic Allmänna diskussioner

www.ljusnan.se/2023-10-26/edsbyns-tranar...et-mer-sug-i-gruppen

Med förra säsongen i ryggen - gjordes några förändringar/justeringar i upplägget av träningen till i år?

– Förra säsongen kom vi från ett överraskande guld och energimässigt fick vi lida lite av det. I år är det lite mer sug totalt i gruppen igen. Vi har ändrat lite under försäsongen och släppt lite på träningen inför matcherna för att vara mer fräscha, vi har tagit cupen på allvar. Vi har försökt parera det där och gruppen mår bra av att vinna, i stället för att träna ner sig och få stryk.


Som ni säger, så har Edsbyn ändrat sitt sätt att träna. Sedan om det är orsaken till dessa förluster har jag inte svaret på.
29 dec 2023 21:50 #43761

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 180
  • Tack mottaget: 10

Replied by JahaHärIgen on topic Allmänna diskussioner

www.ljusnan.se/2023-10-26/edsbyns-tranar...et-mer-sug-i-gruppen

Med förra säsongen i ryggen - gjordes några förändringar/justeringar i upplägget av träningen till i år?

– Förra säsongen kom vi från ett överraskande guld och energimässigt fick vi lida lite av det. I år är det lite mer sug totalt i gruppen igen. Vi har ändrat lite under försäsongen och släppt lite på träningen inför matcherna för att vara mer fräscha, vi har tagit cupen på allvar. Vi har försökt parera det där och gruppen mår bra av att vinna, i stället för att träna ner sig och få stryk.


Som ni säger, så har Edsbyn ändrat sitt sätt att träna. Sedan om det är orsaken till dessa förluster har jag inte svaret på.
29 dec 2023 21:50 #43760

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 180
  • Tack mottaget: 10

Replied by JahaHärIgen on topic Allmänna diskussioner

www.ljusnan.se/2023-10-26/edsbyns-tranar...et-mer-sug-i-gruppen

Med förra säsongen i ryggen - gjordes några förändringar/justeringar i upplägget av träningen till i år?

– Förra säsongen kom vi från ett överraskande guld och energimässigt fick vi lida lite av det. I år är det lite mer sug totalt i gruppen igen. Vi har ändrat lite under försäsongen och släppt lite på träningen inför matcherna för att vara mer fräscha, vi har tagit cupen på allvar. Vi har försökt parera det där och gruppen mår bra av att vinna, i stället för att träna ner sig och få stryk.


Som ni säger, så har Edsbyn ändrat sitt sätt att träna. Sedan om det är orsaken till dessa förluster har jag inte svaret på.
29 dec 2023 21:50 #43759

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 180
  • Tack mottaget: 10

Replied by JahaHärIgen on topic Allmänna diskussioner

www.ljusnan.se/2023-10-26/edsbyns-tranar...et-mer-sug-i-gruppen

Med förra säsongen i ryggen - gjordes några förändringar/justeringar i upplägget av träningen till i år?

– Förra säsongen kom vi från ett överraskande guld och energimässigt fick vi lida lite av det. I år är det lite mer sug totalt i gruppen igen. Vi har ändrat lite under försäsongen och släppt lite på träningen inför matcherna för att vara mer fräscha, vi har tagit cupen på allvar. Vi har försökt parera det där och gruppen mår bra av att vinna, i stället för att träna ner sig och få stryk.


Som ni säger, så har Edsbyn ändrat sitt sätt att träna. Sedan om det är orsaken till dessa förluster har jag inte svaret på.
29 dec 2023 21:50 #43758

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 85
  • Tack mottaget: 4

Replied by Bosse on topic Allmänna diskussioner

Vad göra nu: Känns som Kuben/Jonas behöver stöd:
Hans Elis vore perfekt när Ola är indisponibel.
www.trunk.se/vart_lag/hans-elis-johansson/
Eller Åström, Skarps.

Skyll inte på otur: Tänker på matcher mot Frille, Hammarby,SAIk
och vänersborg.

Många lag har skador/sjukdomar men tar sina poäng.

Sen har man nog ledningsproblem i klubben. Man lutar sig mot den fina balansräkningen.
Det är ett kontinuerligt jobb att skaffa nya inkomster/nya sponsorer.
Ett jobb för ordförande/sportchef och marknad.

Sen skall man ställa in sig på negativt kval redan nu annars kommer de lagen från allsvenskan bli en obehaglig överraskning.
Kanske byter Ljusdal och Edsbyn serier?
Betyder så klart inte att man ger upp resterande matcher i elitserien.
29 dec 2023 21:42 #43757

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 85
  • Tack mottaget: 4

Replied by Bosse on topic Allmänna diskussioner

Vad göra nu: Känns som Kuben/Jonas behöver stöd:
Hans Elis vore perfekt när Ola är indisponibel.
www.trunk.se/vart_lag/hans-elis-johansson/
Eller Åström, Skarps.

Skyll inte på otur: Tänker på matcher mot Frille, Hammarby,SAIk
och vänersborg.

Många lag har skador/sjukdomar men tar sina poäng.

Sen har man nog ledningsproblem i klubben. Man lutar sig mot den fina balansräkningen.
Det är ett kontinuerligt jobb att skaffa nya inkomster/nya sponsorer.
Ett jobb för ordförande/sportchef och marknad.

Sen skall man ställa in sig på negativt kval redan nu annars kommer de lagen från allsvenskan bli en obehaglig överraskning.
Kanske byter Ljusdal och Edsbyn serier?
Betyder så klart inte att man ger upp resterande matcher i elitserien.
29 dec 2023 21:42 #43756

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Grundträningen har jag funderat på också, många närbilder vid hörnor och övriga stopp där jag reagerat på att flera andas hårt och djupare jämfört med förr.
Hemma så ser man det inte från läkaren, men många bortamatcher jag reagerat på det faktiskt när tv-bilderna zoomat in.

I övrigt så tycker inte jag vi har sämre offensiv än förra säsongen. Ge Bysell samma chans vid hörnor och straffar som Skarps fick mot slutet så tror jag han har samma kapacitet.
Wikblad är en mycket duktig bandyspelare, men hörnor och straffar har han aldrig varit nämnvärt stark på.
Nu sprider vi väl hörnskyttet hyfsat, men mer på Bysell säger jag.

Sen tycker jag vi måste spela mer på forwards över huvud taget i spelet, jag orkar inte skriva hur för det skulle bli ett så långt inlägg, men i stora penseldrag så tycker jag att skall de få känna på boll idag, då måste de hämta hemma själv.
Man måste såklart vända ur ibland, men inte 95 procent av anfallen och i synnerhet inte äääääända hem jämt. Det syns från läktaren jäkligt tydligt när våra offensiva måste åka hem igen för att börja om hur motståndarna lugnt och tryggt kan positionerna sig rätt igen .

Sedan måste vi sluta växla målvakter, ingen av dem är stupsäkra just nu, de tar vad som förväntas men det behövs kontinuitet där bak för att växla upp till det där lilla extra som behövs ibland. Jag ser ändå Henrik som strået vassare än, men viktigast är nog att en av dem får förtroendet nu för att växla upp till de där riktigt avgörande räddningarna.
29 dec 2023 20:42 #43755

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 413
  • Tack mottaget: 44

Replied by bynsupp on topic Allmänna diskussioner

Väldigt tyst här, finns mycket att säga om vårt älskade bandylag just nu, eller hur?
På sv fans finns det några tyckande rödblå, där är det mest spott och spe.

Vad säger ni skribenter från förr?
Det finns ett flertal duktiga med förmåga till bra och nyanserade analyser.

Om jag börjar med en hemvävd analys från min sida så tror jag att framförallt tre saker har betydelse:

Olas frånvaro. Den mentala biten när det bär emot är såklart oerhört viktig.
Det känns som att Kuben är väldigt ensam just nu. Det är få förunnat att vara en duktig bandytränare och psykolog i en och samma person.

Ett flertal spelare är halvfräscha efter skador och spelar med smärtstillande och div specialskydd. Inge bra på kort sikt.
Inte på lång sikt heller för den delen
Sen undrar jag lite om laget är sämre grundtränade än förut?

Om vi ska analysera spelartruppen och vara helt ärliga så har vi en sämre backlinje och en tunnare forwardsbesättning än förra året. På sikt kommer säkert dessa ungdomar garanterat att växa in i sina kostymer men i år räcker man inte riktigt till.

Nån som håller med?
Nån som tycker nåt öht?
29 dec 2023 17:59 #43754

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 257
  • Tack mottaget: 26

Replied by ERF159 on topic Allmänna diskussioner

Det var en lika brutalt viktig match igår också. Den matchen var också värd två poäng även fast det BARA var mot Rättvik.
29 dec 2023 12:00 #43753

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 180
  • Tack mottaget: 10

Replied by JahaHärIgen on topic Allmänna diskussioner

Brutalt viktig match imorgon mot Broberg.
Hoppas på få urvändningar och mycket försök framåt.
Om vi vinner går vi upp på nionde plats.
Om Frillesås mot Hammarby slutar oavgjort, och vi förlorar så hamnar Edsbyn på kvalplats (för att hålla oss kvar i elitserien).
Last edit: 29 dec 2023 11:15 by JahaHärIgen.
29 dec 2023 11:11 #43752

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 413
  • Tack mottaget: 44

Replied by bynsupp on topic Allmänna diskussioner

När du skrev det här för prick en månad sedan tyckte jag att du var väl pessimistisk.
Men så fel jag hade.
Och så rätt du har.
28 dec 2023 20:10 #43751

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 180
  • Tack mottaget: 10

Replied by JahaHärIgen on topic Allmänna diskussioner

I den här takten så kommer det bli kval för att hålla sig kvar i elitserien.
:woohoo:
Följande användare sa tack: Bosse
28 nov 2023 19:27 #43750

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 85
  • Tack mottaget: 44

Replied by Olas kusin on topic Allmänna diskussioner

Otroligt skön seger i fredags. En tummen upp även till Broberg som verkligen bjöd upp till dans!

Jag skulle vilja göra ett upprop inför kommande hemmamatcher.
Vill du ha ett elitlag i Edsbyn? I så fall är det bäst att även du faktiskt pallrar dig ner till matcherna. Föreningen, laget och övrig publik på plats behöver ditt stöd.
Om alla skulle resonera som dig som ständigt sitter framför tv:n skulle vi snart tvingas tampas i samma serie som typ Katrineholm och Nässjö.
Vill du det? Om inte vet du vad du ska göra – redan i morgon kväll.

Heja byn!
06 nov 2023 12:30 #43749

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 216
  • Tack mottaget: 31

Replied by Spajk on topic Allmänna diskussioner

Stort grattis till Edsbyns U16 till segern i Mini World Cup i dag! Framtiden är ljus. Starkt jobbat grabbar!
Följande användare sa tack: jaffa
30 okt 2023 19:16 #43748

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Tack Ola Johansson för all tid och kraft du lagt ned för EIF. Du är en av de viktiga ingredienserna till att Edsbyn tog sig ut ur 90-talträskets kräftgång.
Stort tack och Lycka till med allt du tar dig för.
Följande användare sa tack: Bosse, OlleLbg, Erik67
02 okt 2023 09:28 #43747

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 85
  • Tack mottaget: 4

Replied by Bosse on topic Allmänna diskussioner

Ett stort tack till Martin H. för elitraapport. Vilket enormt steg
från Bengt Ahlbom söndag 16.45 och texttv. (Fanns tydligen nånting efter texttv men det har jag glömt!)
Grattis till Simon i österled. Rätt så otroligt att Edsbyn har haft
9 spelare som blivit cupmästare i Ryssland. Av 22 icke ryssar.
Daniel Liv, Per Hellmyrs, Anders Svensson, Daniel Wälitalo, Hans Andersson,Petteri Lampinen och Toumas Määtää och Simon Jansson och Hans Elis Johansson.
30 sep 2023 22:07 #43746

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 2
  • Tack mottaget: 0

Replied by OlleLbg on topic Allmänna diskussioner

Tack! Ser ut som ett starkt lag ändå, bara man sätter spelet.
19 aug 2023 11:25 #43745

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 10
  • Tack mottaget: 3

Replied by Rödblå Bonde on topic Allmänna diskussioner

Tjena!

Davidsson klev in och fick spela på den tomma backplatsen efter Tommi

Löfström

Davidsson
Svensk
Granqvist

Helavouri
Hellmyrs

Hedell
Frid
Määttä

Djäkner
Wikblad

Karlström spelade inte alls
Altberg spelade halv bytte med Myran och Sami
Larsson def-mitt skiftade med Frid
Vadim off-mitt spelade mot Ted och Teemu
Byssel och Åström hoppade in på topp när Noa och Oscar vilade
19 aug 2023 10:34 #43744

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 5
  • Tack mottaget: 0

Replied by Berra on topic Allmänna diskussioner

Bra tänkt Viken! Man ska känna att det är bra.
Myran känns för mig helt rätt att ta över bindeln!
18 aug 2023 17:53 #43742

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 2
  • Tack mottaget: 0

Replied by OlleLbg on topic Allmänna diskussioner

Hej, om nån såg träningsmatchen mot Ljusdal vore det kul att höra hur man ställde upp laget, och kanske mest vem som ersatte Tommi som back. Blev ju en komfortabel seger till slut, men såg spelet ok ut för den här tiden på året?
18 aug 2023 05:47 #43741

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 85
  • Tack mottaget: 4

Replied by Bosse on topic Allmänna diskussioner

Andra intressanta är Elias Swartswe och Jonas Söder kanske?
Bygger väl på ev. samarbetsavtal med Ljusdal?
Kuben känner ju Jonas S.
Kanske Ljusdals sista chans(?) innan samma öde som Slottsbron.

Samarbetsavtal gick ju bra med Bollnäs och Broberg på
90-talet. Senaste åren gick det bra med Rättvik!

En annan spelare är Kevin Sandgren. I högsta grad intressant.
21 apr 2023 21:11 #43737

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 85
  • Tack mottaget: 4

Replied by Bosse on topic Allmänna diskussioner

Bingo vore såklart om Tommie förlänger!
Hur är det med gamle edsbyspelaren Rustas?
På bandypuls har han 1 år kvar.
På ultras har han utgående!
18 apr 2023 20:21 #43736

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 85
  • Tack mottaget: 4

Replied by Bosse on topic Allmänna diskussioner

Välkommen Albin. Känns klockrent. En ungdom som gått sin egen väg!
Landa sen Matteus Liw oxh Arhipkin.
Och Elias Edwin och Marius. Ung entusiasmj. Kan gå bättre än man tror.


Oc sen geniet Ola och förverkligaren Kuben pch nr 18 på detta
då blir det bra! Och Assi och de andra kämparna!
17 apr 2023 20:53 #43735

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 33
  • Tack mottaget: 5

Replied by Erik67 on topic Allmänna diskussioner

Sirius bryter med Matteus Liw, bara 24 år, rutinerad och från byn...intressant!
15 apr 2023 09:12 #43734

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 18
  • Tack mottaget: 0

Replied by larsfriberg on topic Allmänna diskussioner

Kom igen nu en tunn trupp kommer man inte långt med eller hur!
14 apr 2023 23:14 #43733

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 171
  • Tack mottaget: 22

Replied by Dagolino on topic Allmänna diskussioner

Någon som vet något om Tommi fronten ? Är dörren stängd för oss? Arkhipkin kändes i intervjun i Bandypuls som att det skulle kunna gå att lösa och det hoppas jag verkligen.

Försvinner båda har vi väl bara 9 ordinarie spelare kvar? Vill inte lägga för mycket press på Noa men han går ju in då har vi 10 och 2 avbytare. Skillnaden skulle bli enorm med båda kvar, ev åtminstone Arkhipkin.

Anfall är bästa försvar.. och där ligger vi i lä mot konkurrenter just nu.

Otroligt tunn trupp.. men det är inte bättre att göra en Bollnäs när man gått ur en ekonomisk kris och drar på sig en massa kostnader igen.
14 apr 2023 17:59 #43732

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 10
  • Tack mottaget: 3

Replied by Rödblå Bonde on topic Allmänna diskussioner

Gissar att Vadim, Marius och Elias är planen sen tror jag Edvin A får A-lags kontrakt med.
14 apr 2023 14:35 #43731

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 257
  • Tack mottaget: 26

Replied by ERF159 on topic Allmänna diskussioner

En in och fyra ut just nu. Comeback av Väli, Tisen och Edling eller vad är planen?
14 apr 2023 12:30 #43730

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 33
  • Tack mottaget: 5

Replied by Erik67 on topic Allmänna diskussioner

Kul! Välkommen Noa #21
11 apr 2023 19:17 #43728

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 10
  • Tack mottaget: 3

Replied by Rödblå Bonde on topic Allmänna diskussioner

Håller med dig helt Dag sen tror jag det blir svårt att ha alla dom där klar Men Oscar Taggen och Samuli vore bra innan jul sen resten innan säsongen är slut.

sen tror jag Henke har plus år så det är mest troligt klart men inte kommunicerat av klubben än av en eller annan anledning. Så även hans kontrakt kommer nog behöva förlängas under nästa säsong
07 apr 2023 12:13 #43727

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 171
  • Tack mottaget: 22

Replied by Dagolino on topic Allmänna diskussioner

Enligt Bandypuls saknar.. Vadim Arkhipkin, Henrik Karlström, Marius Åström, Elias Davidsson, Tommi Määttä. kontrakt.. trodde Karlström hade?

Gällande att nuvarande styrelse är transparent.. måste vi komma ihåg att under tidigare år har vi inte haft sådana "massavhopp" som vi haft de senaste åren. Sen är föreningen arbetsgivare och då får man inte vara "hur" transparent som helst. Tex som i Skarps fall.. han gick till Bollnäs.. vi får inte veta vad vi föll på, helt rätt agerat där av Franco.

Daniel Andersson lyfter upp en väldigt viktig aspekt i Bandypuls Tv gällande vår situation. Han säger att det går inte att lyfta upp en junior bara för att f.ylla ut en trupp. Om inte det tydligt är spelarens nästa steg, och denne är beredd att ta steget fullt. Lyfter man bara upp spelare för att fylla ut en trupp kan det förstöra en hel karriär, ev slutar spelaren då pressen blir för hög.

Beroende på hur främst Tommi och Arkhipkin gör så behöver vi oavsett få in spelare som tillför. I mina ögon två anfallare då vi idag har WIkblad. Jag skriver inte "bara" för det är minsann inte så "bara" men vi behöver fler målgörare! Det behöver inte vara kända namn för här har ju bröderna Määttä visat vilken kvalité en ung lovande spelare kan få medans Heinonen och Mickelsson, inte levererade på samma sätt. Åtminstone hade jag högre förväntningar. Men mycket av spelet gick genom dem i deras tidigare lag och hos oss blev de en i mängden då vi har andra som dominterat. Tror det steget mentalt är svårare att ta än vi kan förstå. Jag har själv jobbat som säljare tidigare och det jobbet är också en "Tävlan" i många företag. Att då på ett ställe vara "Bäst" om uttrycket ursäktas till att hos nästa arbetsgivare kanske inte bli toppsäljaren gäller att man ger det tid. Mickelsson har åldern emot sig. Heinonen hade jag inte protesterat över om vi haft kvar men här litar jag på ledningen som är mer insatt i livssituationen bland annat.

Jag har känt en enorm oro...som har övergått till oro.. Den enorma försvann när Samuli stannar ett år till! .. oj vad skönt det var.. när sen Teemu och Mattias Larsson skrev på.. så kommer vi kunna ställa upp med ett hyffsat lag.. men långt ifrån topp 2. Vilket våra spelare lyft men även VSK:s betydelsen av gällande att just VSK gick till final. I VSK lägret lyfter man just, att få 5:e avgörande hemma, som avgörande i den täta semi som var. Vilket våra pojkar instämt i.

Under säsongen behöver arbetet fortsätta och jag vill ha klart med nedan spelare innan jul då nedan har utgående kontrakt efter nästa säsong enligt Bandypuls.
Per Hellmyrs, Jesper Granqvist, Oscar Wikblad, Mattias Larsson, Ted Hedell, Samuli Helavuori.
Vill Hellmyrs sluta pga ålder accepterar jag det.. men övriga vill jag se förlängning på.

Om övrig trupp är klar och föreningen fixar det innan januari kan de åka på semester hur mycket de vill. :)

Passar på att önska JUST DIG! en riktigt Glad Påsk!

Hälsningar
Dag
Följande användare sa tack: Rödblå Bonde
07 apr 2023 11:49 #43726

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 3
  • Tack mottaget: 0

Replied by Pelle80 on topic Allmänna diskussioner

Jättebra av Franco att gå ut och kommentera kontraktsläget och tankarna framåt. Tycker nuvarande ledning är mycket mer transparent och kommunikativ jämfört med tidigare.
07 apr 2023 09:18 #43725

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Ruskigt fina nyheter med Teemu och Taggen, förlänger Tommi också så har vi en stabil grund ändå.
Heja Byn!
06 apr 2023 15:50 #43724

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 216
  • Tack mottaget: 31

Replied by Spajk on topic Allmänna diskussioner

Härligt Teemu och "Taggen!" Det var ett par sköna påskrifter att se och det tackar man för!
06 apr 2023 13:26 #43723

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 413
  • Tack mottaget: 44

Replied by bynsupp on topic Allmänna diskussioner

En påskrift till per dag fem dagar framöver tack!!

Härligt Myran, Samuli och Taggen.
Följande användare sa tack: larsfriberg
Last edit: 05 apr 2023 16:33 by bynsupp.
05 apr 2023 16:30 #43721

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Självklart Teemu med, men där känns det som det finns en hel del att lösa, han har en familj också. Jag hoppas verkligen att jag har fel, men det känns inte som nya styret i föreningen är lika aktiv som innan att hitta lösningar. Men som sagt, jag hoppas verkligen att jag har fel där.
05 apr 2023 05:36 #43720

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 168
  • Tack mottaget: 38

Replied by PeO on topic Allmänna diskussioner

1974 skrev: Ja tack Helavouri, grymt viktig förlängning för oss. Hoppas Tommi förlänger också.


Skulle gärna se både Tommi och Teemu forsätta.

Tack Helavouri! En av de bättre den gångna säsongen.
Följande användare sa tack: larsfriberg
04 apr 2023 18:59 #43719

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Ja tack Helavouri, grymt viktig förlängning för oss. Hoppas Tommi förlänger också.
04 apr 2023 14:27 #43718

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 33
  • Tack mottaget: 5

Replied by Erik67 on topic Allmänna diskussioner

TACK! Helavuori, en positiv nyhet
04 apr 2023 13:52 #43717

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 85
  • Tack mottaget: 11

Replied by Anders on topic Allmänna diskussioner

Ja,kanske dags för representanter från Red Farmers att ta ett snack med Franco,vi borde få veta hur det står till med föreningen.
Följande användare sa tack: Eriksson
04 apr 2023 11:23 #43716

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 91
  • Tack mottaget: 7

Replied by DP on topic Allmänna diskussioner

Bli medlemmar i Edsbyns IF Bandy. Gå på årsmötet och ställ frågorna där.

Det är många kloka tankar men ingen av dem får svar om de inte ställs i rätt forum. Franco eller styrelsen lär knappast gå in här och svara.
Följande användare sa tack: Eriksson
04 apr 2023 11:23 #43715

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 85
  • Tack mottaget: 44

Replied by Olas kusin on topic Allmänna diskussioner

2019 gick vi ”bara” till semifinal efter att ha vunnit två guld. Då var byns budskap glasklart efter uttåget: Vi ska tillbaka. Man fick med sig oss supportrar och nog f-n vann vi guld 2020.

Här från läktaren känns det mer än lovligt energilöst i Edsbyn just nu. Vart är vi på väg? Sportchefen är den som ska visa riktningen – peka med hela handen nu, Franco!
04 apr 2023 11:02 #43714

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 85
  • Tack mottaget: 11

Replied by Anders on topic Allmänna diskussioner

Ja,det ser inte bra ut för byn.Men än hoppas man ju att dom har nåt på ingång.
04 apr 2023 10:43 #43713

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 20
  • Tack mottaget: 5

Replied by Ankan on topic Allmänna diskussioner

Det är dags att börja agera nu Franco! Eller har du gått i ide? Kan informera om att det är fel årstid för det.
Följande användare sa tack: Eriksson, Anders
04 apr 2023 10:24 #43712

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 257
  • Tack mottaget: 26

Replied by ERF159 on topic Allmänna diskussioner

Vilka ungdomnqr tänker byn lyfta upp?
Arvid Rönnlund och Johan Törnberg är tydligen klara för Bollnäs.
04 apr 2023 09:59 #43711

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 257
  • Tack mottaget: 26

Replied by ERF159 on topic Allmänna diskussioner

Ja det är ju önskvärt så klart. Men kostar också mer pengar.
04 apr 2023 09:51 #43710

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 79
  • Tack mottaget: 9

Replied by LgS on topic Allmänna diskussioner

Noa Djäkner låter absolut intressant.
Samtidigt vill man gärna ha in någon mer rutinerad spelare om vi ska ta in flera 04:or i A-truppen nästa vinter om fler försvinner från truppen från ifjol.
04 apr 2023 09:26 #43709

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 257
  • Tack mottaget: 26

Replied by ERF159 on topic Allmänna diskussioner

Noa Djäkner då, är inte han forward? Kan det vara nått?
Han har väl Byn försökt få hit tidigare.
04 apr 2023 09:11 #43708

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 586
  • Tack mottaget: 34

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Det var för väl, kanske det finns hopp.
04 apr 2023 05:07 #43707

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 135
  • Tack mottaget: 9

Replied by Byn on topic Allmänna diskussioner

Bahnhof> Det är inte hans lägenhet som är till salu.
03 apr 2023 21:28 #43706

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.