Allmänna diskussioner
- Rödblå Bonde
- Tack mottaget: 3
Replied by Rödblå Bonde on topic Allmänna diskussioner
Holmsveden69 skrev: Jag säger som Emils pappa (Anton): Köp, köp och köp.
Skall vi knuffa ut en junior bara för att köpa en till spelare som vi inte har råd med?
En "peng" kan ju få hit en spelare men sen skall den ju också avlönas under hela kontraktsperioden.
Vet inte om Edsbyns sammansvetsade trupp blir bättre av påökning inne i en säsong.
Vi får väl se.
Klart man kan tänka så också men vi har redan haft och kommer med stor sannolikhet ha fler skador och sjukdomar i truppen under denna säsong.
Redan in på denna säsongen försäsong inräknad har Oscar och Jimi varit borta pga skador och Mickelsson och Marius missade första matchen förhoppningsvis kan Mickel spela ikväll..
Klart vi inte kan ja 3-4 spelare på läktaren men att ha 1 spelare in till och speciellt om det är Teemu då tycker jag vi ska göra det vi kan får att han ska vara Röd Blå
För det är inte rättvist mot våra juniorer heller om dom ska behöva ta mer ansvar än vad dom klarar av.
04 nov 2022 12:10
Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.
- Holmsveden69
- Tack mottaget: 0
Replied by Holmsveden69 on topic Allmänna diskussioner
Jag säger som Emils pappa (Anton): Köp, köp och köp.
Skall vi knuffa ut en junior bara för att köpa en till spelare som vi inte har råd med?
En "peng" kan ju få hit en spelare men sen skall den ju också avlönas under hela kontraktsperioden.
Vet inte om Edsbyns sammansvetsade trupp blir bättre av påökning inne i en säsong.
Vi får väl se.
Vi får väl se.
04 nov 2022 11:17
- bahnhof
- Tack mottaget: 34
Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner
Bollnäs har fått ny energy i form av ny ball och ny spelare, Nu hoppas jag på en ny spelare till Byn för att få en oväntad injektion till laget.
Följande användare sa tack: larsfriberg
03 nov 2022 17:43
- Olas kusin
- Tack mottaget: 44
Replied by Olas kusin on topic Allmänna diskussioner
Väntat att luftslottet skulle sprängas. Extra skönt att vi slog ut detta ekodopade lag i våras!
Vi har ett bra lag, men det finns plats för en brorsa eller så. Jag tror inte att han hamnar i Bollnäs – sedan får ryktena säga vad de vill.
Vi har ett bra lag, men det finns plats för en brorsa eller så. Jag tror inte att han hamnar i Bollnäs – sedan får ryktena säga vad de vill.
02 nov 2022 13:48
- Erik67
- Tack mottaget: 5
Replied by Erik67 on topic Allmänna diskussioner
Tobias Nyberg då? Han är ju intressant, även för oss kanske?
02 nov 2022 13:28
- bahnhof
Jimmy jansson med Sirius
02 nov 2022 12:29
- bahnhof
Lusen och From sägs ha en dialog med saik.
02 nov 2022 12:29
- Anders
- Tack mottaget: 11
Replied by Anders on topic Allmänna diskussioner
Skulle vara intressant med Teemu i byn,vi har ju ganska tunn trupp.Skador lär vi väl också drabbas av.Men det är väl bara att gratulera Bollnäs om dom får han.Är väl så att Bollnäs är lika bra som oss innan det är klart.
02 nov 2022 11:45
- bahnhof
Temmu sägs vara klar för bollnäs
02 nov 2022 10:41
- ERF140
Replied by ERF140 on topic Allmänna diskussioner
Planerar ni i Red Farmers att även detta år ordna bussresa till annandagsderbyt mot Bollnäs? I så fall, med eller utan entrébiljett?
Med tanke på den begränsade publikkapaciteten i Bollnäs nya hall så bör man nog vara ute i god tid annars för att få en biljett!
Med tanke på den begränsade publikkapaciteten i Bollnäs nya hall så bör man nog vara ute i god tid annars för att få en biljett!
01 nov 2022 11:22
- 1974
- Tack mottaget: 51
Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner
Härligt att Esplund är tillbaka i elitserien, i AIK verkade han ha munkavle men nu känner vi igen honom. Det är som om han vill ha rubriker.
01 nov 2022 11:20
- 1974
Bra match ändå, underhållande och vi spelade bra.
Men som sagt, lördagsmatch ( i seriespel) så jag är väl nöjd med poäng. Gripen svarade idag också upp på mina förväntningar att de kommer gå rätt bra i serien.
Men som sagt, lördagsmatch ( i seriespel) så jag är väl nöjd med poäng. Gripen svarade idag också upp på mina förväntningar att de kommer gå rätt bra i serien.
29 okt 2022 14:08
- 1974
1. Edsbyn
2. Villa
3. SAIK
4. Broberg
5. VSK
6. Bollnäs
10. Gripen
13. Bajen
14. Frillesås
2. Villa
3. SAIK
4. Broberg
5. VSK
6. Bollnäs
10. Gripen
13. Bajen
14. Frillesås
26 okt 2022 20:49
- 1974
Jag är lite orolig inför premiären, lördag mitt på dagen. Det brukar inte vara ett framgångsrecept för Byn oavsett motstånd hemma eller borta (enligt min känsla, jag har ingen statistik). Jag hoppas ändå att min känsla får sig en törn.
Heja Byn!
Heja Byn!
26 okt 2022 20:39
- Rödblå Bonde
Roligt att läsa allas tabeller fortsätt fyll på
På lördag börjar färden mot Studan denna gång utan Tisen och Edling kommer bli tomt utan dom men vi har fortsatt bra chans på semifinal och väl dra kan ju allt hända tror på final igen själv,
Men behövs att Hedell Skarps och nån till tar kliv framåt, även att Myran Mickelsson och Vadim b.la håller sina nivår.
Bäst på försäsongen i Byn tycker jag #12 Svensk har varit. Känns som han börjat riktigt strakt å både defensiven och offensiven
På lördag börjar färden mot Studan denna gång utan Tisen och Edling kommer bli tomt utan dom men vi har fortsatt bra chans på semifinal och väl dra kan ju allt hända tror på final igen själv,
Men behövs att Hedell Skarps och nån till tar kliv framåt, även att Myran Mickelsson och Vadim b.la håller sina nivår.
Bäst på försäsongen i Byn tycker jag #12 Svensk har varit. Känns som han börjat riktigt strakt å både defensiven och offensiven
24 okt 2022 06:53
- Spajk
- Tack mottaget: 31
Replied by Spajk on topic Allmänna diskussioner
Här är mitt tips:
1. Villa
2. Edsbyn
3. Västerås
4. Sandviken
5. Broberg
6. AIK
7. Sirius
8. Hammarby
9. Bollnäs
10. Vänersborg
11. Vetlanda
12. Motala
13. Gripen
14. Frillesås
Några kommentarer:
Som jag ser det så kan man dela in serien i tre grupper där topp 5 och bottenparet känns ganska spikade (inbördes rangordning desto svårare dock). Jag tror Broberg kommer göra en bra säsong. Sedan blir det nog ett riktigt getingbo om platserna 6-12 även om jag tror AIK och Sirius lägger sig på plats 6-7. AIK skulle åtminstone jag ganska säkert vilja placera på 6:e-platsen, men samtidigt, om det stormar mer kring det laget i vinter så kan ju moralen sjunka vilket skulle påverka resultaten.
Med det sagt så tippar jag väl alltid tabellen ganska fel. Inte så lätt.
1. Villa
2. Edsbyn
3. Västerås
4. Sandviken
5. Broberg
6. AIK
7. Sirius
8. Hammarby
9. Bollnäs
10. Vänersborg
11. Vetlanda
12. Motala
13. Gripen
14. Frillesås
Några kommentarer:
Som jag ser det så kan man dela in serien i tre grupper där topp 5 och bottenparet känns ganska spikade (inbördes rangordning desto svårare dock). Jag tror Broberg kommer göra en bra säsong. Sedan blir det nog ett riktigt getingbo om platserna 6-12 även om jag tror AIK och Sirius lägger sig på plats 6-7. AIK skulle åtminstone jag ganska säkert vilja placera på 6:e-platsen, men samtidigt, om det stormar mer kring det laget i vinter så kan ju moralen sjunka vilket skulle påverka resultaten.
Med det sagt så tippar jag väl alltid tabellen ganska fel. Inte så lätt.
23 okt 2022 23:44
- bynsupp
- Tack mottaget: 45
Replied by bynsupp on topic Allmänna diskussioner
Kuben tippar top 4 och Sixtensson m flera förfasar sig.
Vi blev mästare efter en tredjeplats senast, så whats the problem?
Byn o Villa kommer att fightas om guldet i år. Och eftersom det varit vartannat år sen 2019 så är det väl Villas tur.
Men Byn kan nog lura experterna, vi trivs på Studan som Wikblad sa.
Vi blev mästare efter en tredjeplats senast, så whats the problem?
Byn o Villa kommer att fightas om guldet i år. Och eftersom det varit vartannat år sen 2019 så är det väl Villas tur.
Men Byn kan nog lura experterna, vi trivs på Studan som Wikblad sa.
22 okt 2022 22:03
- Rödblå Bonde
Sitter och kollar på tabellerna och vill ge mitt eget förslag
1. Villa
2. Edsbyn
3. SAIK
4. Broberg
5. VSK
6. Sirius
10. Vetlanda
13. Bollnäs
14. Frillesås
Svåraste tabellen att tippa på länge
Tror Gripen som nykomling kommer överaska många endå är jag feg i tipset men dom skulle kunna sluta på en 10 plats med och få lite slutspels matcher men då måste några lag floppa
Motala fortsatt starka och svårspelade på sin hemmaplan folk glömmer av dom lite tror jag
Bollnäs är svår tippade och blev svårare me EP in i laget.. dom kommer sluta nånstans mellan 9-13 plats allt hänger på EP.
Broberg skräller lite
VSK är överskattat
SAIK kan spela final mot Byn eller Villa i Mars
AIK kan sluta allt från sist till 5a..
Edsbyn blir topp 4 jag kan inte tippa dom lägre än 2a själv men dom kan mycket väl sluta 3 eller 4 också
1. Villa
2. Edsbyn
3. SAIK
4. Broberg
5. VSK
6. Sirius
10. Vetlanda
13. Bollnäs
14. Frillesås
Svåraste tabellen att tippa på länge
Tror Gripen som nykomling kommer överaska många endå är jag feg i tipset men dom skulle kunna sluta på en 10 plats med och få lite slutspels matcher men då måste några lag floppa
Motala fortsatt starka och svårspelade på sin hemmaplan folk glömmer av dom lite tror jag
Bollnäs är svår tippade och blev svårare me EP in i laget.. dom kommer sluta nånstans mellan 9-13 plats allt hänger på EP.
Broberg skräller lite
VSK är överskattat
SAIK kan spela final mot Byn eller Villa i Mars
AIK kan sluta allt från sist till 5a..
Edsbyn blir topp 4 jag kan inte tippa dom lägre än 2a själv men dom kan mycket väl sluta 3 eller 4 också
21 okt 2022 10:02
- PeO
- Tack mottaget: 38
Replied by PeO on topic Sluttabellen
Drar till med ett eget tips:
1. Villa
2. Västerås
3. Edsbyn
4. Sandviken
5. Broberg
6. AIK
7. Hammarby
8. Sirius
9. Bollnäs
10. Motala
11. Vetlanda
12. Vänersborg
13. Frillesås
14. Gripen
1. Villa
2. Västerås
3. Edsbyn
4. Sandviken
5. Broberg
6. AIK
7. Hammarby
8. Sirius
9. Bollnäs
10. Motala
11. Vetlanda
12. Vänersborg
13. Frillesås
14. Gripen
21 okt 2022 09:13
- LgS
- Tack mottaget: 9
Replied by LgS on topic Sluttabellen
Spoilervarning!
Så här slutar elitserien 2022/2023
1. Västerås
2. Villa
3. Sandviken
4. Edsbyn
5. Hammarby
6. Broberg
7. AIK
8. Vetlanda
9. Bollnäs
10. Sirius
11. Vänersborg
12. Motala
13. Gripen
14. Frillesås
Så här slutar elitserien 2022/2023
1. Västerås
2. Villa
3. Sandviken
4. Edsbyn
5. Hammarby
6. Broberg
7. AIK
8. Vetlanda
9. Bollnäs
10. Sirius
11. Vänersborg
12. Motala
13. Gripen
14. Frillesås
21 okt 2022 06:12
- 1974
Min synpunkt på det är att det är inget orimligt tips. I dagsläget ser jag oss som största utmanaren, men för den skull så ser jag inte det som självklart att vare sig vi eller Villa står på studenternas i mars. På pappret är VSK helt klart ett lag för att gå hela vägen. SAIK är inte första tipset, men de är sega de där stålmännen och jag ser det inte som en jätteskräll om de står på isen i säsongens sista match.
20 okt 2022 20:27
- PeO
Replied by PeO on topic Allmänna diskussioner
SM-guld till Villa enligt årets tränartips. Synpunkter på det?
20 okt 2022 17:54
- 99
Replied by 99 on topic Allmänna diskussioner
Här var det fart
20 okt 2022 14:35
- 1974
Nä, helt bra kan det väl inte kännas nu för dem. Men samtidigt blir jag ytterst förvånad om de ändå inte haft med i beräkningarna att det kan stramas åt. Till och med att chansen att det kan bli så att de blir utan pengar eller åtminstone kraftigt reduserat, det måste de väl också vägt in, annars är de redigt naiva.
- Olas kusin
- Tack mottaget: 44
Replied by Olas kusin on topic Allmänna diskussioner
Jag har aldrig tyckt det var särskilt smart av Simon och Tuomas att ens överväga att spela bandy i öst under rådande läge.
Nu kanske de själva också inser att det inte är helt okomplicerat: www.aftonbladet.se/nyheter/a/q1RKPe/amer...s-att-lamna-ryssland
Nu kanske de själva också inser att det inte är helt okomplicerat: www.aftonbladet.se/nyheter/a/q1RKPe/amer...s-att-lamna-ryssland
28 sep 2022 12:58
- PeO
Replied by PeO on topic Allmänna diskussioner
Jag såg sista matchen mot Broberg i DM via stream och den flöt på bra, men det måste ha varit två kameramän som slogs för bilden skakade fram och tillbaka tills man nästan blev åksjuk.
Chromecasts har inbyggt stöd för populära tjänster som Netflix, Youtube osv. som gör att de naturligt presterar bättre då. "Okända tjänster" som t.ex. en bandyström bara streamar källan utan att packa in det i bomull. Det ska givetvis ändå oftast fungera bra.
Chromecasts har inbyggt stöd för populära tjänster som Netflix, Youtube osv. som gör att de naturligt presterar bättre då. "Okända tjänster" som t.ex. en bandyström bara streamar källan utan att packa in det i bomull. Det ska givetvis ändå oftast fungera bra.
23 sep 2022 14:57
- 1974
.
- 1974
För mig är det endast bandy som strular, aldrig något annat. Men heller inte all bandy, olika från olika arenor är det.
Våran arena ligger lite i mitten, ser ut att gå liiite slowmotion med några ryck då och då. Men CC var horribelt dåligt för mig även här hemma.
Jag personligen har ett mesh- system och (smart) tv:n står 500 mm från huvudenheten, max. Jag har 100 m/bit nedströms men det kan hända att wifi endast sänder 50. Eller om det var förra routern. Västeråscupen var inga problem, Göranssons och Sparbankens Arena så brukar det fungerar smärtfritt ifrån också vill jag minnas, Gubbängen brukar strula likaså våra egen. Som tur är så är jag på alla hemmamatcher i serien. Men försäsongen brukar jag följa på Stream.
Jag skulle så gärna vilja veta vad man kan göra, titta på telefonen eller laptop är fasen ingen alternativ. Men jag vet inte hur det ser ut på dessa enheter faktiskt.
Våran arena ligger lite i mitten, ser ut att gå liiite slowmotion med några ryck då och då. Men CC var horribelt dåligt för mig även här hemma.
Jag personligen har ett mesh- system och (smart) tv:n står 500 mm från huvudenheten, max. Jag har 100 m/bit nedströms men det kan hända att wifi endast sänder 50. Eller om det var förra routern. Västeråscupen var inga problem, Göranssons och Sparbankens Arena så brukar det fungerar smärtfritt ifrån också vill jag minnas, Gubbängen brukar strula likaså våra egen. Som tur är så är jag på alla hemmamatcher i serien. Men försäsongen brukar jag följa på Stream.
Jag skulle så gärna vilja veta vad man kan göra, titta på telefonen eller laptop är fasen ingen alternativ. Men jag vet inte hur det ser ut på dessa enheter faktiskt.
- PeO
Replied by PeO on topic Laggande bandy
För er som sändningarna hackar för så tänkte jag att jag lika gärna kan skriva ihop lite saker som kan vara värt att kika på nu inför stundande säsong. Kanske det hjälper nån?
1. Om ni castar till TV'n så kolla om det fungerar bra utan att casta t.ex. genom att streama direkt i mobilen eller i datorn för att avgöra om det hänger på själva casten. Så länge det funkar fint på åtminstone 1 enhet så vet man att streamen kommer in fint i hushållet.
2. Vad har du för router? Är den några år gammal så kanske det är dags att uppgradera till en nyare. Det kan du ha glädje av vid all internetanvändning och inte bara när man tittar på bandy. Det är är oftast det trådlösa som blir bättre när man går uppåt i prisklass. Undvik budgetalternativen och Googla lite efter testvinnare innan du bestämmer dig. Det är trots allt routern som styr och ställer och ligger bakom allt som sker i ditt hemmanätverk.
3. Har Chromecasten, Apple TV'n etc. för dålig trådlös mottagning där den är placerad? T.ex. en mobiltelefon berättar ju för Chromecasten vad den ska streama (nästan som en fjärrkontroll). Även om mobilen har bra signal så kanske inte Chromecasten har det. Bakom en TV där Chromecasten brukar hänga, är faktiskt inte optimalt även om det är på det sättet den normalt är ansluten. Som ett test kanske du kan prova flytta Chromecasten till en annan TV i hushållet som sitter närmare routern.
4. Du kan göra ett hastighetstest på din Chromecast. Sök exempelvis efter Internet Speed Tester från Cast Tools i Google Play -butiken. Med den så visas ett hastighetstest direkt på din TV där du ser vilken hastighet den kommunicerar med mot din router och vidare ut på Internet. Den har lite reklam i sig men är gratis. Observera att man sällan når den hastighet man har från sin internetoperatör. Inte troligtvis för att operatören ger dig för lite i hastighet utan snarare att den trådlösa förbindelsen drar ned prestandan.
En trådlös hastighet förhandlas fram mellan din router och den enhet du använder och anpassas sedan efter den sämsta av de två. Därefter spelar signalstyrkor, störningar från annat i hushållet osv. in som sänker farten ytterligare. Kabel är alltid bäst men dessvärre inte möjligt med en Chromecast (såvida du inte har en inbyggd Chromecast i TV'n och TV'n i sig är ansluten med nätverkskabel vilket man kan hitta i vissa av de senaste modellerna).
5. Lyckas du trots allt inte casta men att det fungerar bra på din dator så kanske du får leva med att koppla en bildkabel (oftast HDMI-kabel) mellan dator och TV. Hackar det även när du tittar direkt på datorn så prova en annan webbläsare. Chrome, Mozilla Firefox, Edge osv, eller kanske en annan dator.
6. Har du för låg hastighet på ditt internetabonnemang? 10Mbit/s kan fungera om du är ensam hemma, men är gränsfall. Minst 30Mbit/s skulle jag rekommendera. En viktig poäng här är att tänka på om det är fler i hushållet som använder anslutningen samtidigt som man sitter och svär på hackande bandy. Kanske ungarna streamar Youtube eller laddar ned saker som äter upp anslutningen? Framförallt rena nedladdningar av spel och annat försöker ju maximera nedladdningshastigheten av det som är tillgängligt vilket kan orsaka klassiska "det står och snurrar" -stopp i videoströmmar medan strömmande av Netflix, Youtube osv. "duttar" på lite försiktigare ungefär var 5:e sekund. Vet man om att flera använder uppkopplingen samtidigt så kanske man ska fundera på att höja.
7. Har du en jättegammal Chromecast så kanske du skulle bytt till en nyare. Tror det finns 3-4 generationer totalt. Den äldsta ser nästan ut som en klassisk USB-sticka medan de nyare är runda.
8. Det är såklart inte omöjligt att kapaciteten/sändningen ut från arenorna är orsaken, el. kanske t.o.m. lagg i komprimeringsalgoritmer el. andra utsändningsproblem, men sistnämnt kan jag förstås inte med säkerhet säga då jag inte har insyn i den platformen. Misstänker man utsändningsproblem så fråga någon du känner som också streamar matchen om de upplever det likadant. Isf. är chansen hög att det inte är hemma hos dig problemet ligger.
9. Sist men inte minst så har man ingen rätt att klaga alls om man inte köper den lagliga strömmen utan använder sig av någon pirattjänst där man får mellanhänder i videoströmmen och därmed inte går direkt in mot källan. Där höjs risken för en dålig upplevelse avsevärt.
1. Om ni castar till TV'n så kolla om det fungerar bra utan att casta t.ex. genom att streama direkt i mobilen eller i datorn för att avgöra om det hänger på själva casten. Så länge det funkar fint på åtminstone 1 enhet så vet man att streamen kommer in fint i hushållet.
2. Vad har du för router? Är den några år gammal så kanske det är dags att uppgradera till en nyare. Det kan du ha glädje av vid all internetanvändning och inte bara när man tittar på bandy. Det är är oftast det trådlösa som blir bättre när man går uppåt i prisklass. Undvik budgetalternativen och Googla lite efter testvinnare innan du bestämmer dig. Det är trots allt routern som styr och ställer och ligger bakom allt som sker i ditt hemmanätverk.
3. Har Chromecasten, Apple TV'n etc. för dålig trådlös mottagning där den är placerad? T.ex. en mobiltelefon berättar ju för Chromecasten vad den ska streama (nästan som en fjärrkontroll). Även om mobilen har bra signal så kanske inte Chromecasten har det. Bakom en TV där Chromecasten brukar hänga, är faktiskt inte optimalt även om det är på det sättet den normalt är ansluten. Som ett test kanske du kan prova flytta Chromecasten till en annan TV i hushållet som sitter närmare routern.
4. Du kan göra ett hastighetstest på din Chromecast. Sök exempelvis efter Internet Speed Tester från Cast Tools i Google Play -butiken. Med den så visas ett hastighetstest direkt på din TV där du ser vilken hastighet den kommunicerar med mot din router och vidare ut på Internet. Den har lite reklam i sig men är gratis. Observera att man sällan når den hastighet man har från sin internetoperatör. Inte troligtvis för att operatören ger dig för lite i hastighet utan snarare att den trådlösa förbindelsen drar ned prestandan.
En trådlös hastighet förhandlas fram mellan din router och den enhet du använder och anpassas sedan efter den sämsta av de två. Därefter spelar signalstyrkor, störningar från annat i hushållet osv. in som sänker farten ytterligare. Kabel är alltid bäst men dessvärre inte möjligt med en Chromecast (såvida du inte har en inbyggd Chromecast i TV'n och TV'n i sig är ansluten med nätverkskabel vilket man kan hitta i vissa av de senaste modellerna).
5. Lyckas du trots allt inte casta men att det fungerar bra på din dator så kanske du får leva med att koppla en bildkabel (oftast HDMI-kabel) mellan dator och TV. Hackar det även när du tittar direkt på datorn så prova en annan webbläsare. Chrome, Mozilla Firefox, Edge osv, eller kanske en annan dator.
6. Har du för låg hastighet på ditt internetabonnemang? 10Mbit/s kan fungera om du är ensam hemma, men är gränsfall. Minst 30Mbit/s skulle jag rekommendera. En viktig poäng här är att tänka på om det är fler i hushållet som använder anslutningen samtidigt som man sitter och svär på hackande bandy. Kanske ungarna streamar Youtube eller laddar ned saker som äter upp anslutningen? Framförallt rena nedladdningar av spel och annat försöker ju maximera nedladdningshastigheten av det som är tillgängligt vilket kan orsaka klassiska "det står och snurrar" -stopp i videoströmmar medan strömmande av Netflix, Youtube osv. "duttar" på lite försiktigare ungefär var 5:e sekund. Vet man om att flera använder uppkopplingen samtidigt så kanske man ska fundera på att höja.
7. Har du en jättegammal Chromecast så kanske du skulle bytt till en nyare. Tror det finns 3-4 generationer totalt. Den äldsta ser nästan ut som en klassisk USB-sticka medan de nyare är runda.
8. Det är såklart inte omöjligt att kapaciteten/sändningen ut från arenorna är orsaken, el. kanske t.o.m. lagg i komprimeringsalgoritmer el. andra utsändningsproblem, men sistnämnt kan jag förstås inte med säkerhet säga då jag inte har insyn i den platformen. Misstänker man utsändningsproblem så fråga någon du känner som också streamar matchen om de upplever det likadant. Isf. är chansen hög att det inte är hemma hos dig problemet ligger.
9. Sist men inte minst så har man ingen rätt att klaga alls om man inte köper den lagliga strömmen utan använder sig av någon pirattjänst där man får mellanhänder i videoströmmen och därmed inte går direkt in mot källan. Där höjs risken för en dålig upplevelse avsevärt.
22 sep 2022 22:16
- 1974
Jag tittade på TV:n, då såg jag tydligt hur det hackade i spelet.
17 sep 2022 15:02
- PR
- Tack mottaget: 6
Replied by PR on topic Allmänna diskussioner
Jag har streamat många matcher från olika arenor och skulle vilja hävda att det är nätverksuppkopplingen som är problemet varje gång det strular eller möjligtvis datorn som sköter streamen.
Det behövs fiber till fler arenor. Ibland måste jag köra med 4G-modem som ibland har bättre uppkoppling än arenornas egna uppkopplingar.
Det behövs fiber till fler arenor. Ibland måste jag köra med 4G-modem som ibland har bättre uppkoppling än arenornas egna uppkopplingar.
Följande användare sa tack: 1974
16 sep 2022 12:53
- 1974
Någon som vet varför streaming fungerar klockrent från vissa arenor men sämre från andra? Från våran arena ser det alltid ut att gå lite i slowmotion sedan blir det ett litet ryck så det kommer ikapp osv. Från en del arenor är det bra hela tiden och en del än sämre än våran. Som tur är så ser jag i huvudsak bandy på plats när det hemmamatch, men på försäsong och i pandemier blir det streaming.
Jag castar till TV skall tilläggas, men det är endast bandystreaming jag upplever detta problem med, inget annat. Och som sagt, väldigt olika vilka bandyarenor det sänds ifrån.
Jag castar till TV skall tilläggas, men det är endast bandystreaming jag upplever detta problem med, inget annat. Och som sagt, väldigt olika vilka bandyarenor det sänds ifrån.
16 sep 2022 12:03
- Spajk
Fullt lag mot Bollnäs som det låter. Allt annat än en storseger vore väl en skräll?
- Kopparsbacke
Replied by Kopparsbacke on topic Kommande säsong..
Slog mig att hellmyrs nu är den enda spelaren som är med i vår trupp som också vann guldet 04. Komiskt på nåt sätt att det skulle bli hellmyrs som höll i längst. På något sätt känns vår nuvarande trupp rätt tunn efter tappet av Edling och Hammarström. Känns nästan ofattbart att vi inte kommer få se dessa på isen igen. Saknar fortfarande även spelare som Hasse, popa, välitalo, Sverre då dessa på något sätt symboliserat Edsbyn de senaste 20 åren men då är jag både konservativ och nostalgisk med….
07 sep 2022 20:52
- bynsupp
Replied by bynsupp on topic Byn-saik
Både Jeppe och Määttä frånvarande.
Är det den enkla förklaringen till kvällens haveri?
Såg själv inte matchen.
Är det den enkla förklaringen till kvällens haveri?
Såg själv inte matchen.
07 sep 2022 18:59
- Spajk
Aha, ja det var ju synd. Det kanske går att förstärka taket så att det kan ta det, men då blir det ju extra kostnader givetvis som kanske skenar iväg. Tack för svaret iaf.
05 sep 2022 19:03
- PR
- Tack mottaget: 6
Replied by PR on topic Allmänna diskussioner
När jag frågade för några år sedan fick jag svaret att taket inte är förberett för den extralasten som det innebär med solceller.
05 sep 2022 15:12
- DP
- Tack mottaget: 7
Replied by DP on topic Allmänna diskussioner
Eftersom det är en privatägd byggnad är det inte helt självklart att kommunen kan/får installera solceller på byggnaden.
05 sep 2022 14:34
- Pelle
Replied by Pelle on topic Allmänna diskussioner
Borde vara möjligt med solpaneler
05 sep 2022 14:29
- Spajk
Läste om Åby/Tjuredas elkostnadsproblem och det nämndes att solcellspaneler på arenans tak hade betalat av sig självt på tre år. Nu dras de visserligen med betydligt högre elpriser i södra Sverige än vad vi gör här, men hade det ändå inte varit en lönsam investering i längden att installera det på taket på vår arena?
Nu vet jag inte riktigt hur allt är upplagt kostnadsmässigt och jag är själv inte insatt i det här med solcellspaneler, men det borde ju vara lönsamt även för kommunen om de installerade dessa, tänker jag. Det skulle dessutom kunna göras i etapper om kostnaden blir för stor för att göras i ett svep.
En snabb googling säger mig att panelerna håller i ungefär 30 år. Då borde man väl spara miljontals kronor i längden på att installera dessa?
Desto snabbare man har det på plats, desto mer sparar man.
Bara en tanke.
Nu vet jag inte riktigt hur allt är upplagt kostnadsmässigt och jag är själv inte insatt i det här med solcellspaneler, men det borde ju vara lönsamt även för kommunen om de installerade dessa, tänker jag. Det skulle dessutom kunna göras i etapper om kostnaden blir för stor för att göras i ett svep.
En snabb googling säger mig att panelerna håller i ungefär 30 år. Då borde man väl spara miljontals kronor i längden på att installera dessa?
Desto snabbare man har det på plats, desto mer sparar man.
Bara en tanke.
05 sep 2022 13:59
- bahnhof
Riktigt starkt att vinna mot ett satsande VSK, och hörnmål kommer vi få se i vinter utan 17 och 18 i vinter.
02 sep 2022 22:41
- 1974
Bra hörnstatistik hittills, 5 hörnor och 4 mål.
02 sep 2022 18:15
- 1974
Hos ryssen landade de också.
27 jul 2022 18:45
- 1974
Jag tror att Toumas har Ryssland som förstahands val än, likaså Simon. Hade de släppt Ryssland så vore de säkert klar för någon svensk klubb nu.
16 jul 2022 23:51
- Rödblå Bonde
bynsupp skrev: Vore kul att höra lite rykten för oss som utvandrat.
Vad tror ni, vi har samma trupp som tog guld förra säsongen.
Räcker det i år?
Hur är läget med guldkalven #99?
Nån som har nåt att skvallra i det?
Som "BYN" redan svarat så har ju Edling och Tisen slutat och Mickelsson är ny in.
Sen har ju Rasmus Skarps gått från junior till senior så han kommer inte gå som junior avbytare kommande säsong utan det lär väl bli Marius Åström och Elias Davidsson som får konkurrera om den platsen.
Vilket ger 2 seniorer ut och 2 in när vi får räkna Skarps som Senior.
Inget nytt om Tuomas vad jag hört i alla fall och vet inte riktigt vart det lutar men hoppas det blir klart innan laget går på is här i början på augusti.
Jag tror laget har goda chanser på att gå till Studan igen men det är mycke bandy som ska spelas innan dess.
Följande användare sa tack: bynsupp
16 jul 2022 11:20
- bynsupp
Sant.
Och hjärnsläpp av mig.
Det har varit så tyst så länge så man, i alla fall jag har glömt eller kanske förträngt att
två hjältar och skyttar av rang lagt av.
Och dom är inte vilka som helst precis.
Men nu har i alla fall en av samma sort tillkommit.
Och hjärnsläpp av mig.
Det har varit så tyst så länge så man, i alla fall jag har glömt eller kanske förträngt att
två hjältar och skyttar av rang lagt av.
Och dom är inte vilka som helst precis.
Men nu har i alla fall en av samma sort tillkommit.
- Byn
- Tack mottaget: 9
Replied by Byn on topic Allmänna diskussioner
Du måste ha glömt att Edling och Tisen har slutat och att Mickelsson har tillkommit?
Så vi har ju inte samma trupp då.
Så vi har ju inte samma trupp då.
Följande användare sa tack: bynsupp
15 jul 2022 19:19
- bynsupp
Vore kul att höra lite rykten för oss som utvandrat.
Räcker det i år?
Räcker det i år?
15 jul 2022 18:35
- bynsupp
Franco är sportchef.
Ny sen i våras efter Stefan.
Lind har hintat om att avgå som ordf i Edsbyn Bandy.
Vad är det för rykten som florerar?
Ny sen i våras efter Stefan.
Lind har hintat om att avgå som ordf i Edsbyn Bandy.
Vad är det för rykten som florerar?
02 jul 2022 20:38
- Pelle
Replied by Pelle on topic Allmänna diskussioner
Går lite rykten, att därför årsmötet flyttas till augusti
02 jul 2022 11:57