Allmänna diskussioner

  • Inlägg: 292
  • Tack mottaget: 18

Replied by oj oj on topic Allmänna diskussioner

nevil skrev: Jag tvekar att gå med i miljonklubben i år då jag inte vill att mina pengar skall gå till ett rysslandsproffs...

Jag skulle däremot gärna bidra till riktade kampanjer som till Rasmus.

Ja, och riktade öronmärkta pengar har ju på senare tid visat sig vara mera "effektivt" tycker jag det sett ut som.
31 mar 2023 07:15 #43655

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 10
  • Tack mottaget: 3

Replied by Rödblå Bonde on topic Allmänna diskussioner

Vill man inte sätta in pengar på MK av olika anledningar finns ju Bandypengen med den är ju i första hand till för att behålla dom spelare vi har.

redfarmers.se/index.php/bandypengen
31 mar 2023 07:08 #43654

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 12
  • Tack mottaget: 6

Replied by Tobbe on topic Allmänna diskussioner

nevil skrev: Jag tvekar att gå med i miljonklubben i år då jag inte vill att mina pengar skall gå till ett rysslandsproffs...

Jag skulle däremot gärna bidra till riktade kampanjer som till Rasmus.


Om vi inte ens har ekonomi att matcha Bollnäs bud på Skarps, så behöver du nog inte vara orolig över ryssproffs. Eller handlar det om att man inte vill? Vilket vore en oerhört märklig prioritering.
31 mar 2023 05:35 #43653

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 19
  • Tack mottaget: 1

Replied by nevil on topic Allmänna diskussioner

Jag tvekar att gå med i miljonklubben i år då jag inte vill att mina pengar skall gå till ett rysslandsproffs...

Jag skulle däremot gärna bidra till riktade kampanjer som till Rasmus.
31 mar 2023 02:56 #43652

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Ja precis, 5 miljoner var såklart inte ett plusresultat i rena pengar, just den siffran är värdet som finns på tillgångar i föreningen.
30 mar 2023 09:30 #43651

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 257
  • Tack mottaget: 26

Replied by ERF159 on topic Allmänna diskussioner

Jo men dom där 5 miljonerna är ju inte i verkliga pengar tyvärr. Så dom finns nog kvar som eget kapital.
30 mar 2023 08:32 #43650

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 85
  • Tack mottaget: 11

Replied by Anders on topic Allmänna diskussioner

Ser inte bra ut om man hade 5 miljoner i eget kapital för ett år sen .Och nu är det minus,då blir jag orolig vad styrelsen håller på med.
30 mar 2023 08:03 #43649

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Jomensåatt skrev: När Lars Lind slutade som ordförande så hade föreningen ett eget kapital på 5 milj och skulle göra en bra vinst för året. Det är iaf vad som skrevs i Ljusnan 2022-03-25. Hur det ser ut idag vet jag inte men är det minus i kassan nu så går det ju inte att handla så mycket eller erbjuda över nån med plus i kassan.

Exakt! Dessutom så betalades det Franco kallade 'skatteskuld' fast det var ett stöd i någon form, där man inte låg efter med betalningar in i ett bräde. Ändå så var det plus i kassan, inte bara i tillgångar utan i riktiga pengar också. Om vi nu får minusresultat redan året efter så är det inte annat än underkänt kan jag tycka.
Men jag skall ärligt säga att jag hoppas Alston och Feedback får vara de som står här och säger "vad var det jag sa", men jag är orolig jag för att vi en tid framöver blir ett lag som kämpar om sista slutspelsplatsen istället för topp fyra.
Last edit: 30 mar 2023 07:25 by 1974.
30 mar 2023 07:22 #43648

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 16
  • Tack mottaget: 0

Replied by Jomensåatt on topic Allmänna diskussioner

När Lars Lind slutade som ordförande så hade föreningen ett eget kapital på 5 milj och skulle göra en bra vinst för året. Det är iaf vad som skrevs i Ljusnan 2022-03-25. Hur det ser ut idag vet jag inte men är det minus i kassan nu så går det ju inte att handla så mycket eller erbjuda över nån med plus i kassan.
30 mar 2023 06:49 #43647

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 77
  • Tack mottaget: 30

Replied by Feedback on topic Allmänna diskussioner

Lugna er lite nu. Det enda vi har är rykten. Ingen har koll på vad som uträttats före eller under Golfsemestern. Mycket kan också vara klart redan utan att det offentliggjorts. Jag väntar i varje fall med ev kritik tills truppen är klar.
Följande användare sa tack: Alston, LgS
29 mar 2023 18:51 #43646

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Det är inte första golfsemestern i opassande tider. Flera tidigare drivande krafter i föreningen har slutat, som lagt ner stort jobb på att både ha ett bra lag och ekonomi på plats. Ska man hålla en bandyförening i topp och samtidigt en sund ekonomi så krävs ett oerhört hårt arbete.
Slappnar man av det minsta så blir plus fort minus i denna bransch. Det räcker inte med någon miljonklubb om inte största arbetet görs i föreningen, miljonklubben skall vara för att kunna spetsa lite, inte användas för stommen av truppen, 1000000 räcker inte långt om inte grunden finns.
Last edit: 29 mar 2023 17:22 by 1974.
29 mar 2023 17:20 #43645

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 171
  • Tack mottaget: 22

Replied by Dagolino on topic Problemet med Edsbyn...

Som utsocknes ser man tydligt hur det är i en liten ort som Edsbyn. Där alla känner alla. Säger man fel sak så kan man ju tappa halva vänkretsen. Som utsocknes kan jag då vara mer rak :)

Hur är det möjligt för en sportchef att ens tänka tanken att åka på semester mars-maj? OM inte alla kontrakt är klara så klart, men vad jag förstått är fallet långt ifrån. Eller att man varit sjuk och kanske måste göra det för att inte gå in i väggen tex. via läkarintyg! DÅ stödjer jag semesterresan till 100%!!! men...

Jobbar du i butik är det svårt att vara ledig kring storhelgerna. Skatteverkets personal får jobba mer i deklarationstider och när jag jobbade på Arbetsförmedlingen så var första vardagen efter studenten och första vardagen efter nyår högprioriterade. Det var inte ens någon idé att försöka söka semester då.

För mig kan en sporchef i bandy åka på semester när som helst under året FÖRUTOM mars-maj. När en sportchef inte är på plats underlättar man för klubbar att komma med fetare erbjudanden och be om snabb signering innan vi ens kunnat komma med ett motbud. Det är inte många jobb som sköts lika bra utomlands som på plats oavsett tjänst du utför.

Åker man på semester då man som mest borde vara på plats skickar man två signalar. Många spelare vill veta var de spelar nästa säsong men får nu avvakta pga en golf semester. Det är lite nonchalant. En annan signal Behöver vi verkligen en sportchef? Skall vi spara typ 600.000kr och ha ett sportråd. Inget jag föredrar men.. när man kan åka på semester och spela golf när man behövs som mest börjar man undra.

Vi har tappat Heinonen och Mickelsson. Tappar vi också Skarps så behöver vi få in fler anfallare. Tuomas Määttä kanske vi får råd med när vi får 3 löner mindre. Då får vi flytta upp Hedell så har vi 3 vassa anfallare. Då krävs att övriga Määttä bröder är kvar samt övriga spelare. För att det skall kunna hända måste vi ju ha någon som skriver kontrakt. Det är inte från lördag.. utan det är på lördag allt skall vara klart och bara signas..
Följande användare sa tack: Tobbe, larsfriberg, Bnsdödarn
29 mar 2023 16:35 #43644

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 37
  • Tack mottaget: 13

Replied by Alston on topic Allmänna diskussioner

Som sagt, telefon och Internet funkar utomlands också.
29 mar 2023 16:20 #43643

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 12
  • Tack mottaget: 6

Replied by Tobbe on topic Allmänna diskussioner

Tror inte det är någon som har sagt
att man inte ska hålla sig inom de ekonomiska ramarna.

Handlar mer om vad det sänder för signaler om man drar på semester och spelar golf i den mest hektiska perioden på året.
29 mar 2023 16:12 #43642

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 85
  • Tack mottaget: 11

Replied by Anders on topic Allmänna diskussioner

Jag tror vi behöver få in nån riktigt bra spelare för att det ska bli nån fart på insamlingar av pengar från supportrarna.Det är ju klent med bara 200 pers,det är ju ca 1000 pers som går på matcherna.
29 mar 2023 16:08 #43641

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 37
  • Tack mottaget: 13

Replied by Alston on topic Allmänna diskussioner

Vad får er att tro att inte Franco, Kuben, Ola m.fl har koll på läget oavsett var på jorden dom befinner sig? Man kan väl prata med spelare via telefon och Internet.

Att vissa spelare får erbjudanden från andra klubbar är väl inget ovanligt och högst normalt. Ju bättre dom är ju fler erbjudanden. I slutändan kommer en del spelare att försvinna från truppen och en del andra att komma in. Jag är 100% säker på att ovan nämnda herrar, utifrån de ekonomiska ramar som finns, kommer att se till att vi har en så bra trupp som möjligt.

Igen så är det ju så att man har en summa pengar att röra sig med och där måste det finnas gränser. Ingen vill väl att vi i Edsbyn skall hamna i samma läge som AIK. Om nån klubb kommer och bjuder högre lön och spelaren hellre tar det kortsiktigt istället för att stanna kvar och utvecklas i Edsbyn så får det vara så. Vi vill ju ha spelare med ett stort hjärta för Byn.

Det vi som supportrar kan göra är ju att t.ex genom Farmers insamlingar eller Miljonklubben vara med och ge bra ekonomiska förutsättningar för klubben att ha ett bra lag.
29 mar 2023 15:54 #43640

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 85
  • Tack mottaget: 11

Replied by Anders on topic Allmänna diskussioner

Hoppas du har rätt Alston,men jag blir orolig för bandyn i byn.Vi tappar publik och det är bara drygt 200 som är med i miljonklubben tex,verkar som folket har andra intressen.
29 mar 2023 15:52 #43639

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 37
  • Tack mottaget: 13

Replied by Alston on topic Allmänna diskussioner

Vad får er att tro att inte Franco, Kuben, Ola m.fl har koll på läget oavsett var på jorden dom befinner sig? Man kan väl prata med spelare via telefon och Internet.

Att vissa spelare får erbjudanden från andra klubbar är väl inget ovanligt och högst normalt. Ju bättre dom är ju fler erbjudanden. I slutändan kommer en del spelare att försvinna från truppen och en del andra att komma in. Jag är 100% säker på att ovan nämnda herrar, utifrån de ekonomiska ramar som finns, kommer att se till att vi har en så bra trupp som möjligt.

Igen så är det ju så att man har en summa pengar att röra sig med och där måste det finnas gränser. Ingen vill väl att vi i Edsbyn skall hamna i samma läge som AIK. Om nån klubb kommer och bjuder högre lön och spelaren hellre tar det kortsiktigt istället för att stanna kvar och utvecklas i Edsbyn så får det vara så. Vi vill ju ha spelare med ett stort hjärta för Byn.
29 mar 2023 15:44 #43638

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 85
  • Tack mottaget: 11

Replied by Anders on topic Allmänna diskussioner

Ja,tycker det har blivit till det sämre sen Karlsson slutade som Sportchef.Sen måste väl vi se till att ha kvar dom yngre egna spelarna,vi kommer aldrig kunna överleva annars.
Följande användare sa tack: 1974, Tobbe, Rödblå Bonde, Erik67
29 mar 2023 13:46 #43637

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 12
  • Tack mottaget: 6

Replied by Tobbe on topic Allmänna diskussioner

Tycker det är lite märkligt att Franco är utomlands just nu.
Många frågetecken kring truppen, med endast några dagar kvar tills många kontrakt går ut.
Följande användare sa tack: 1974, Anders, Rödblå Bonde, Erik67, Bnsdödarn
29 mar 2023 13:35 #43636

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 85
  • Tack mottaget: 44

Replied by Olas kusin on topic Allmänna diskussioner

Att en ung kille vill flytta för att bo i en stad med alla dess möjligheter, det köper jag.

Men att man funderar på att dra till en konkurrerande håla, det känns jobbigt.
Jag hoppas att det i så fall handlar om lönekuvertet och inte om något annat.

Bollnäs har för övrigt inga egna lovande juniorer i de äldre kullarna så de kommer att få värva alla spelare till sitt a-lag de kommande åren. Förhoppningsvis kommer de åter kunna tillföra spelare på sikt i den krympande bandyfamiljen nu när de fått en hall.
29 mar 2023 13:08 #43635

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 85
  • Tack mottaget: 11

Replied by Anders on topic Allmänna diskussioner

Dags för miljonklubben i fallet Rasmus
29 mar 2023 10:16 #43634

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Vi får nog vänja oss.
29 mar 2023 10:14 #43633

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 85
  • Tack mottaget: 11

Replied by Anders on topic Allmänna diskussioner

Man blir väldigt besviken om vi släpper Rasmus,en spelare jag tycker vi ska bygga laget kring.
29 mar 2023 10:10 #43632

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 77
  • Tack mottaget: 30

Replied by Feedback on topic Allmänna diskussioner

Källan är nog Bollnäs forum på Sv Fans. Så det är nog inget att tro på.
27 mar 2023 17:21 #43631

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 171
  • Tack mottaget: 22

Replied by Dagolino on topic Allmänna diskussioner

Bahnhof.. Har du säker källa? VSK var inte supernöjda att han lämna och gick till oss.
27 mar 2023 17:16 #43630

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 586
  • Tack mottaget: 34

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Simon Jansson ryktas till vsk 3 år. Presskonferens fredag.
27 mar 2023 15:56 #43629

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 257
  • Tack mottaget: 26

Replied by ERF159 on topic Allmänna diskussioner

Varför tror du Teemu lämnar?
22 mar 2023 08:30 #43628

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 85
  • Tack mottaget: 44

Replied by Olas kusin on topic Allmänna diskussioner

Franco flaggade tydligt i intervjun på Bandypuls att ekonomin inte är bra. Miljonklubben är ju också från målet på en miljon, tyvärr. Därför lär det bli svårt att värva. Men en superstjärna brukar i regel lösa sig med externa finansiärer inom bandyn så vi får se.

Angående vilka som lämnar så antar jag att åtminstone Mickel, Heinonen och Teemu.

Jag hoppas vi åtminstone spelar in Elias Davidsson och Marius Åström från U19.
22 mar 2023 07:05 #43627

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 257
  • Tack mottaget: 26

Replied by ERF159 on topic Allmänna diskussioner

Hörs några rykten om spelare ut eller in när det gäller byn?
20 mar 2023 16:58 #43626

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 1
  • Tack mottaget: 1

Replied by Dieselbonden on topic Allmänna diskussioner

Lite självransakan och ödmjukhet borde man väl ändå känna? Jag menar byns säsong har inte varit 100%

Vsk kom 2:a i serien och vi 5:a
Vsk har gjort flest mål efter Villa
Vsk har släppt in minst mål efter Villa
Vsk har precis vunnit en serie med 3-2 mot just byn

Ändå så menar folk att vi både är smartare lag än just Vsk och dessutom ett lag som Villa helst hade velat undvika? Finns absolut inget som styrker detta påstående åtminstone inte i år
Följande användare sa tack: 1974
16 mar 2023 00:00 #43625

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Jag tror Villa gärna sett oss i final, hade jag varit idrottsman skull jag lätt velat ha revansch. Sen, hur självgod kan man vara och se sig själva som en motståndare ingen vågar möta? Måste väl vara varenda idrottsmans dröm att få slå regerande mästaren, så fungerar jag åtminstone.
14 mar 2023 22:24 #43624

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 63
  • Tack mottaget: 5

Replied by Mange on topic Allmänna diskussioner

Tror jag med. Villa är glada att slippa Byn.
14 mar 2023 12:36 #43623

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 53
  • Tack mottaget: 10

Replied by jwreid on topic Allmänna diskussioner

Jag tycker VSK går vidare rättvist sett till fem matcher men jag tror Byn hade haft mycket större chans i finalen pga att vi är mycket smartare. Tror VSK är rätt chanslösa.

Tror Villa är rätt lättade över utgången igår faktiskt.
Last edit: 14 mar 2023 12:16 by jwreid.
14 mar 2023 12:15 #43622

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 63
  • Tack mottaget: 5

Replied by Mange on topic Allmänna diskussioner

Ja tack vare slutspelet så räddades säsongen tycker jag. Tittar man på slutspelet separat så tycker jag det är väl godkänt. Sista två matcherna är riktigt bra. Jag personligen är förvånad att faktiskt VSK vann igår. Tycker Byn kändes starkare. Däremot utan den riktiga spetsen/tyngden i offensiven när det närmar sig straffområdet.

Det mkt tveksamma spelet under serien kostade förmodligen finalplatsen den här gången. En femte avgörande hemma hade varit skillnad. Sen går det inte att kräva final varje säsong. Kan känna att sett över fem jämna matcher tycker jag nog att VSK går vidare rättvist men Byn var bäst i de två sista. Dessa två matcher var bandy på galet hög och underhållande nivå. Trodde inte VSK var där riktigt faktiskt. Sen, vi vet ju att Byn hade vunnit finalen. Lite skönt att slippa be om ursäkt för stölden.. haha. Menar det är ju inget snack om att Villa varit bäst i år men de har faktiskt inte heller blivit så jäkla utmanade. Varken Byn, Saik eller VSK tokimponerade i serien. Tar VSK med sig spelet från semin in i finalen så tror jag man vinner.
14 mar 2023 11:16 #43621

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 413
  • Tack mottaget: 44

Replied by bynsupp on topic Allmänna diskussioner

Säsongen är godkänd i sin helhet.
Efter serien hade i alla fall jag inga förhoppningar om ännu en final.
Vi kan inte begära att vi når final och SM-guld varje år.
Men vi var nära i år.
Igen.

Vad gäller förändringar i laget tycker jag att ett par offensiva pjäser bör ersättas.
Att rekrytera skyttar/hörnskyttar utifrån synes som en märklig värvningsstrategi.
Skyttar har vi,
Edlings och Tidens arv finns redan i laget.

Rykten finns att någon spelare som inte är etablerad i Edsbyn är på väg bort.
Jag tycker att nu handlar det om att behålla den trupp man har.
Och spetsa med någon från närområdet.
Som Byn brukar göra och som ofta fallit ut väldigt väl.
Följande användare sa tack: OlleLbg
13 mar 2023 20:39 #43620

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 37
  • Tack mottaget: 13

Replied by Alston on topic Allmänna diskussioner

Till alla som nu börjar skriva om att vi måste värva (eller behålla) spelare:

Lägg in pengar i Miljonklubben och Red Farmers insamlingar. Utan dessa bidrag så kan vi inte förbättra/bibehålla ett bra lag.

Klubben kan få in pengar på tre sätt:
- Sponsorer
- Biljettintäkter
-Miljonklubben och andra insamlingar
Följande användare sa tack: OlleLbg
13 mar 2023 20:26 #43619

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 33
  • Tack mottaget: 5

Replied by Erik67 on topic Allmänna diskussioner

Hemmaplan blev avgörande i slutändan, byn strider tappert in i det sista, tack för denna säsong och främst slutspelet.
Nu när vi går in i silly tider, har vi sett vad byn måste lägga prio på, anfallare med bra skott och som kan bryta mönster.
Heja Byn!
13 mar 2023 20:11 #43618

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 81
  • Tack mottaget: 5

Replied by Rödblå falabo on topic Allmänna diskussioner

Ett par hörnskyttar och att vi inte står på hälarna efter att vi lyckats göra mål.
13 mar 2023 19:59 #43617

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 81
  • Tack mottaget: 5

Replied by Rödblå falabo on topic Allmänna diskussioner

Ett par hörnskyttar och att vi inte står på hälarna efter att vi lyckats göra mål.
13 mar 2023 19:59 #43616

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 586
  • Tack mottaget: 34

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Hemmaplan blev avgörande Och lite mer tyngd i offensiven. Dags att börja med arbetet att få ihop truppen till nästa säsong.
13 mar 2023 19:57 #43615

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 37
  • Tack mottaget: 2

Replied by Skitibonde on topic Allmänna diskussioner

Vi behöver anfallare som faktiskt kan träffa mål.
13 mar 2023 19:55 #43614

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 171
  • Tack mottaget: 22

Replied by Dagolino on topic Allmänna diskussioner

Kuben tar ALLT för ofta time försent!
13 mar 2023 19:35 #43613

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 171
  • Tack mottaget: 22

Replied by Dagolino on topic Allmänna diskussioner

Genom att Kuben sa vid Myrans "Spottanklagelse" att Vi, dvs. Edsbyn fokuserar på bandy så får andra fokusera på det runt om kring så agerar man ju som man säger.
Vad domaren borde gjort vet jag inte där är jag inte tillräckligt påläst. En anmälan kom dock inte in.
13 mar 2023 17:25 #43612

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 413
  • Tack mottaget: 44

Replied by bynsupp on topic Allmänna diskussioner

Nr 33 i Vsk ser ut att vara klar för spel ikväll.
Ingen åtgärd från vare sig Sbf eller Byn.

En vink från Edsbyn efter fadäsen i tisdags?
13 mar 2023 17:16 #43611

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 16
  • Tack mottaget: 0

Replied by Jomensåatt on topic Allmänna diskussioner

Ja det är otroligt om det inte blir nån granskning av detta. Det är ju så tydligt att han (33) inte går för bollen utan bara på spelaren. Dåligt av en annars bra spelare men situationen gör väl att förståndet inte riktigt hinner med även för honom.
Edsbyn har väl som policy att inte anmäla men ibland ska vi nog frångå den tycker jag.
13 mar 2023 10:46 #43608

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Jomensåatt skrev: Spelar Joel på måndag är det inget annat än fel.
Suverän match var det vi fick se ikväll, det hände nåt hela tiden. Full fart på båda lagen och alla ville verkligen spela, otroligt häftig match.

Med Jimmy Janssons avstängning i minnet så är det oerhört konstigt om det inte blir granskning av detta. Detta var en tydligare förseelse dessutom i högre fart, så jag blir förvånad om det inte granskas åtminstone.
12 mar 2023 11:45 #43607

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 16
  • Tack mottaget: 0

Replied by Jomensåatt on topic Allmänna diskussioner

Spelar Joel på måndag är det inget annat än fel.
Suverän match var det vi fick se ikväll, det hände nåt hela tiden. Full fart på båda lagen och alla ville verkligen spela, otroligt häftig match.
11 mar 2023 19:41 #43606

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 586
  • Tack mottaget: 34

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Borde granska situationen, i mina ögonen är det rött kort.
11 mar 2023 19:25 #43605

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 33
  • Tack mottaget: 5

Replied by Erik67 on topic Allmänna diskussioner

Underbart starkt av byn, extra roligt att Hellmyrs fick avgöra som gjorde en fantastisk match.
Hoppas det inte är så allvarligt med Granqvist som det såg ut.
Allt att vinna på måndag, all press på vsk
HEJA BYN !!!
11 mar 2023 18:56 #43604

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.