Allmänna diskussioner

  • Inlägg: 413
  • Tack mottaget: 44

Replied by bynsupp on topic Allmänna diskussioner

När bandyexperter och andra försöker sig på att förklara Edsbyns enorma framgångar under 2000-talet brukar man framhålla två saker;
Ola Johanssons ledaregenskaper och kollektivet Edsbyn där alla är överens om att laget alltid är större än jaget.
Gäller inte längre dessa "sanningar"?

En sanning är i regel högst subjektiv.
Det är upp till var och en vilken sanning man väljer att tro på. Och det tycker jag att dom som väljer att presentera "Sin sanning" offentligt borde begripa.
Följande användare sa tack: jaffa
20 jan 2022 10:31 #43295

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

En fråga, inte kritiskt menat utan en genuin undran. Vad är att jobba transparent? Vad skulle ha gjorts? Vad skulle ha nämnts?
Följande användare sa tack: Olas kusin
20 jan 2022 10:00 #43294

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 85
  • Tack mottaget: 44

Replied by Olas kusin on topic Allmänna diskussioner

Alltså, ärligt talat. Det är banne mig upp till var och en att se sina egna tillkortakommanden istället för att bara skylla på andra parten. Det är det man gör som vuxen.

Har vi en ledare som uttrycker sig som Simon uppger tycker jag att han ska lämna föreningen eller komma med en förbaskat bra ursäkt och en bättre motivering än att det ”händer i stridens hetta”. Jag köper inte det. Bättre än så måste Ola kunna.

När man som spelare skriver på ett treårskontrakt, drar till Ryssland och sedan plötsligt börjar älta det förflutna igen har man också passerat en gräns. Ta av dig offerkoftan och se framåt!

Men mest av allt handlar den här affären om Edsbyns dåliga val att försöka lägga locket på. Det är katastrof på alla upptänkliga sätt. Det är precis så här det blir om man inte jobbar transparent. Då växer konflikterna, spekulationer tar fart och individen, föreningen och laget blir lidande.

Skärpning samtliga inblandade!

De som väljer att hota är snäppet under amöbor.
Följande användare sa tack: ERF159, Jägarn
20 jan 2022 09:13 #43293

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 19
  • Tack mottaget: 1

Replied by nevil on topic Allmänna diskussioner

Exakt. Det är dessa anonyma hot man skall ta tydligt avstånd ifrån.
Last edit: 20 jan 2022 08:42 by nevil.
20 jan 2022 08:41 #43292

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Ja "hoten" har jag uppfattat som anonyma och utifrån också.
20 jan 2022 07:58 #43291

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 168
  • Tack mottaget: 38

Replied by PeO on topic Allmänna diskussioner

Tackochhej skrev: Hot är aldrig okej, men hör man vad det egentligen är Ola säger så kan då inte jag tycka att det är hot, borde man inte gå till polisen om man känner sig hotad till livet istället för ut i bandypuls? Detta är snarare en otroligt intensiv frustration av en eldsjäl som verkligen kan bandy, som gång på gång försökt förklara att spelet inte fungerar som det spelades just då! Sen om resten av truppen blir förbannade av den orsaken att vissa inte lyssnar så förstår jag att Ola blir frustrerad.

Är det inte starka känslor i elitidrott så är det inte på riktigt, och som elitidrottare måste man nog lära sig att lyssna på ledare och ta både bra och dålig kritik.. Och jag stödjer inte hot och påhopp men jag är säker på att detta är så förvridet i efterhand då alla andra i laget vill ha Ola kvar, att de blev förtvivlade när han valde att kliva åt sidan förra säsongen. Är alla andra så korkade att man vill ha kvar någon så hemsk som man nu försöker få honom att framstå som? Knappast.

Men såklart kan vissa vinna på att dra igång samma soppa igen: men inte är det då det nuvarande laget.. så snälla tänkt till.

Den sanningen som låter högst är inte alltid den sanning som är mest sann. Vissa är bara mer benägna att söka publicitet än andra. Och i byn idag är känslan bra, laget har kul och inget missnöje ligger och gror innanför väggarna utom just missnöjet till denna soppa som dras upp om och om igen, och inte ens berör någon i laget just nu.


Med hoten syftade jag framförallt på de anonyma hot som framkommit (för de som sysslar med sånt har inte kurage att stå för det de uttrycker = nättroll) även om Olas verbala språkval inte heller är acceptabelt även för en legendar som honom.
20 jan 2022 07:51 #43290

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 34
  • Tack mottaget: 1

Replied by ämnebobo on topic lmänna diskussioner

Håller fullständigt med TACKOCHHEJ å ERIK.....Tack för de' Ni skriver..
De är sån glädje å harmoni i Laget nu..
Låt så förbli...med OJ kvar.....
20 jan 2022 07:44 #43289

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 3
  • Tack mottaget: 8

Replied by Tackochhej on topic Allmänna diskussioner

Hot är aldrig okej, men hör man vad det egentligen är Ola säger så kan då inte jag tycka att det är hot, borde man inte gå till polisen om man känner sig hotad till livet istället för ut i bandypuls? Detta är snarare en otroligt intensiv frustration av en eldsjäl som verkligen kan bandy, som gång på gång försökt förklara att spelet inte fungerar som det spelades just då! Sen om resten av truppen blir förbannade av den orsaken att vissa inte lyssnar så förstår jag att Ola blir frustrerad.

Är det inte starka känslor i elitidrott så är det inte på riktigt, och som elitidrottare måste man nog lära sig att lyssna på ledare och ta både bra och dålig kritik.. Och jag stödjer inte hot och påhopp men jag är säker på att detta är så förvridet i efterhand då alla andra i laget vill ha Ola kvar, att de blev förtvivlade när han valde att kliva åt sidan förra säsongen. Är alla andra så korkade att man vill ha kvar någon så hemsk som man nu försöker få honom att framstå som? Knappast.

Men såklart kan vissa vinna på att dra igång samma soppa igen: men inte är det då det nuvarande laget.. så snälla tänkt till.

Den sanningen som låter högst är inte alltid den sanning som är mest sann. Vissa är bara mer benägna att söka publicitet än andra. Och i byn idag är känslan bra, laget har kul och inget missnöje ligger och gror innanför väggarna utom just missnöjet till denna soppa som dras upp om och om igen, och inte ens berör någon i laget just nu.
Följande användare sa tack: bynsupp, LgS, 1974, jaffa, ämnebobo, Erik67
20 jan 2022 07:14 #43288

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Nu står det om situationen i Aftonbladet från klubbens håll också. Även där tycker man det är märkligt med Simon eftersom allt var frid och fröjd i våras.
Jag hoppas allt ordnar sig i alla fall.
20 jan 2022 06:40 #43287

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 33
  • Tack mottaget: 5

Replied by Erik67 on topic Allmänna diskussioner

Jag konstaterar bara att, det verkar vara väldigt bra harmoni i truppen just nu... MED Ola kvar. Sen som någon påpekade, Simon förlängde sitt kontrakt MED Ola kvar.???
Följande användare sa tack: ämnebobo
20 jan 2022 03:32 #43286

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 19
  • Tack mottaget: 1

Replied by nevil on topic Allmänna diskussioner

Jag vill (oavsett vad man tycker om situationen i övrigt) att Red Farmers TYDLIGT skall uttala att man inte accepterar hot.
Personer som hotar är inte välkomna som medlemmar.

Man skall även be om ursäkt för hur man uttryckte sig i Aftonbladet artikeln.
Det är, för mig, inte OK att sägs att någon pissar på oss.
20 jan 2022 00:18 #43285

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 2
  • Tack mottaget: 2

Replied by Joos on topic Allmänna diskussioner

Känns som att det vore önskvärt med en offentlig ursäkt från Red Farmers styrelse nu till Simon och hans familj nu när vi vet vad som var anledningen till att han inte tränade med Edsbyn.
Allt mitt stöd i den här soppan går till Simon med familj.

//John Östling
Följande användare sa tack: Jägarn, chan
19 jan 2022 23:28 #43284

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 1
  • Tack mottaget: 1

Replied by Vintersport on topic Allmänna diskussioner

Det är dags att pensionera Ola ni. Tacka av honom ordentligt sedan siktar vi på nya metoder med positiv intriktning istället!
Följande användare sa tack: chan
19 jan 2022 23:24 #43283

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 168
  • Tack mottaget: 38

Replied by PeO on topic Allmänna diskussioner

Tackochhej skrev: Absolut hårda ord från Ola som inte är okej, men man ska komma ihåg att i mars 2021 skrev Simon nytt kontrakt med byn på 3 år (Ola J, med i laget) och allt var guld och gröna skogar. Hur Illa kan det då egentligen ha varit ?! Det har också framkommit från säkra källor att dessa tre personer som nu går emot föreningen slagit sig ihop och konspirerat emot Ola och varit missnöjd med ledningen sedan en längre tid innan detta ens hade hänt. Och nu värre än någonsin när man inte ens fick spela kvar… Nämner inga namn… Missnöjet och den dåliga stämningen som spreds av dessa personer under förra säsongen steg till den grad att laget totalt tappat spelglädje och sammanhållning och det var inte Ola J som stod för att sprida det missnöjet. Så mycket vet jag, och det talar väl sitt klara språk idag när laget mår bättre och spelar bättre än på länge.


Tacka f*n för att man inte är nöjd med ledningen om man låter den typen av grova verbala angrepp pågå och att det sen leder till dålig stämning. Klent också att man inte klarar att göra nåt bättre till den 18:e som omnämndes än att planera ett nytt möte. Knutar ska lösas och Simon ska tillbaka!

Sen är det så lågt att skicka hot när man inte har någon kunskap om allt bakom. Samtidigt tror jag inte alla kommer härifrån utan kan tänka mig att det "passas på" även från andra håll i hopp om att spä på detta.
Last edit: 19 jan 2022 22:25 by PeO.
19 jan 2022 22:20 #43282

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 171
  • Tack mottaget: 22

Replied by Dagolino on topic Allmänna diskussioner

I ett bråk finns... Min sanning.... den jag bråkar meds sanning... och där emellan sanningen!

Det är aldrig ens fel att två träter! Den som påstår annat saknar självinsikt!
19 jan 2022 22:17 #43281

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 3
  • Tack mottaget: 8

Replied by Tackochhej on topic Allmänna diskussioner

Absolut hårda ord från Ola som inte är okej, men man ska komma ihåg att i mars 2021 skrev Simon nytt kontrakt med byn på 3 år (Ola J, med i laget) och allt var guld och gröna skogar. Hur Illa kan det då egentligen ha varit ?! Det har också framkommit från säkra källor att dessa tre personer som nu går emot föreningen slagit sig ihop och konspirerat emot Ola och varit missnöjd med ledningen sedan en längre tid innan detta ens hade hänt. Och nu värre än någonsin när man inte ens fick spela kvar… Nämner inga namn… Missnöjet och den dåliga stämningen som spreds av dessa personer under förra säsongen steg till den grad att laget totalt tappat spelglädje och sammanhållning och det var inte Ola J som stod för att sprida det missnöjet. Så mycket vet jag, och det talar väl sitt klara språk idag när laget mår bättre och spelar bättre än på länge.
Följande användare sa tack: Dagolino, ämnebobo
19 jan 2022 22:02 #43280

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 586
  • Tack mottaget: 34

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Föreningens rykte står på spel, det florerar snabbt nu i bandysverige, skitförening osv på fb.
Framtiden är viktig och här handlar det om att inte förlora detta.
Last edit: 19 jan 2022 21:42 by bahnhof.
19 jan 2022 21:39 #43279

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Jäkligt trist historia alltihop, men jag väljer att vara försiktig i något tyckande än så länge.
Förutom om hot, vilka pysslar med sådant egentligen? Pinsamt med sådant,
19 jan 2022 21:25 #43278

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 20
  • Tack mottaget: 5

Replied by Ankan on topic Allmänna diskussioner

Om det som Simon säger stämmer, vilket det inte finns nån anledning att betvivla så måste OJ bort. Omedelbart!
"I 20 minuter skäller han ut mig på ett sånt sätt som jag aldrig varit med om tidigare och som ingen annan människa borde få utstå. Han säger och jag citerar, "Som du spelar och håller på borde du bli halshuggen, du borde bli skjuten i huvudet som du agerar", Vidare i samtalet säger han också att mina lagkamrater borde hänga mig!. Jag blev totalt nedtryckt i marken på ett sätt jag aldrig blivit förr."
Hårda ord, avhyvlingar och jargong finns såklart i alla omklädningsrum och på arbetsplatser. Men detta går över gränsen! Ingen ska behöva utstå detta. Och att inte bemöta detta från styrelsen är också otroligt svagt.
Följande användare sa tack: PeO, chan
19 jan 2022 21:20 #43277

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 586
  • Tack mottaget: 34

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Det här är inte vackert på något vis, jag hade aldrig varit tyst om jag hade fått utstå det här på en arbetsplats.
Följande användare sa tack: chan
19 jan 2022 20:57 #43276

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 586
  • Tack mottaget: 34

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Bekräfta ska det såklart stå
19 jan 2022 20:55 #43275

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

bahnhof skrev: Nu har Simon dementerar sin historia av turbulensen i bandypuls.

Dementerat?
Last edit: 19 jan 2022 20:53 by 1974.
19 jan 2022 20:52 #43274

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 586
  • Tack mottaget: 34

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Nu har Simon dementerar sin historia av turbulensen i bandypuls.
19 jan 2022 20:41 #43272

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 85
  • Tack mottaget: 44

Replied by Olas kusin on topic Allmänna diskussioner

Regeringens restriktioner som drabbar idrotten tycks ändras dag för dag. Nu är det max 500 per sektion som gäller. Det måste innebära fler än 500 på plats i arenan framöver. Det tycker jag är både bra och vettigt.
18 jan 2022 13:35 #43271

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 413
  • Tack mottaget: 44

Replied by bynsupp on topic Allmänna diskussioner

Fan va bra.
En av de svårare matcherna avklarad med två poäng med hem.
Nu luktar det top2 lång väg!!!
15 jan 2022 18:30 #43270

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Var det samma domartrio vi hade mot SAIK också? Många märkliga beslut av dem tycker jag. Dock lika åt båda håll.
15 jan 2022 18:16 #43269

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

bahnhof skrev: Sveriges tråkigaste spelidé äger Vänersborg.

Ja, vid två noll så behöver vi inte trycka på något mer precis.
15 jan 2022 18:11 #43268

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Ett insläppt mål på två matcher. Och det målet kom på straff. Grymt!
15 jan 2022 18:02 #43267

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 586
  • Tack mottaget: 34

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Sveriges tråkigaste spelidé äger Vänersborg.
15 jan 2022 16:55 #43266

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 413
  • Tack mottaget: 44

Replied by bynsupp on topic Allmänna diskussioner

Att det skaver i relationen mellan fam Jansson och EIF är uppenbart.

Simon har väl ytterligare ett år kvar i Ryssland.
Att spekulera i vad som har hänt och vad som kommer att hända framtill det att han flyttar hem är föga konstruktivt. Det överlåter jag till alla självutnämnda bandyexperter.

Själv väljer jag att fokusera på här och nu. Jag njuter av Byns framfart på isen.
Och även jag spekulerar.
Hur många poäng ytterligare tar vi?
Fixar vi top2?
Vilket lag får vi möta i kvarten?
Och vilka i semi? Förhoppningsvis.

Och jag har fullt förtroende för lagledning och andra ansvariga inom Edsbyn Bandy.
14 jan 2022 18:15 #43265

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 53
  • Tack mottaget: 11

Replied by Eriksson on topic Allmänna diskussioner

"Det här hanteras internt nu"
Exakt vad man inte ville. Efterfrågan för transparens är ju enorm.
Har med tiden funnit mig i att Hasse och Sverre situationen hållits i det dolda (har kunnat gjorts snyggare) men ska det nu bli återigen en situation där en ytterligare spelare som är älskad av supportrarna lämnar och anledningen till varför framkommer inte?

*Man är ju MEDLEM i föreningen, bör man inte få veta något då åtminstone?

Uppdatering: För att förtydliga lite, kan Franco och EIF lösa det så Simon blir jätteglad och relationen med Red Farmers repareras så är jag helt nöjd med att det sköter sig internt. Skulle det dock inte hända, då efterfrågar jag transparens.
Följande användare sa tack: chan
Last edit: 14 jan 2022 14:47 by Eriksson.
14 jan 2022 12:10 #43264

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Ja, som man kan tolka det så fick han inte träna, och då är det fruktansvärt orättvist att säga att han pissar på oss. Det håller jag med om. Och för att förtydliga, med eventuella meningsskiljaktigheter så menar jag just eventuella.
Jag har ingen aning och vill inte påstå varken det ena eller andra att det är så.
Känslan är att något är galet men den kan vara helt fel, och jag hoppas verkligen att den är fel också. Det som talar emot "känslan" är faktiskt att båda skrivit under nytt kontrakt som gäller efter Ryssland. Kan inte först någon av parterna varför de skrivit kontrakt om något känns fel för dem.
14 jan 2022 11:05 #43263

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 168
  • Tack mottaget: 38

Replied by PeO on topic Allmänna diskussioner

1974 skrev: Jätteroligt att se! Passar nog Simon som handsken med ryskt köra på.
Illavarslande dock att han inte får träna med laget han har kontrakt med. Märkligt faktiskt.
Hoppas att EIF har viljan att vilja reda ut eventuella meningsskiljaktigheter. Men risken är väl stor att vi inte ser honom i röblått något mer. Men jag hoppas verkligen att vi får det.


Finns det meningsskiljaktigheter även idag så ser jag att föreningen behöver ta en mogen roll i detta och lösa ev. knutar. Inte säkert alls att det ligger något speciellt bakom idag, det får vara spekulationer, men annars så behöver föreningen jag stöttar visa att man kan se framåt och nya möjligheter. Sen att man får ta emot skit på det sättet som gjordes är ju fullständigt låg nivå som jag tror att de flesta håller med mig om? Framförallt om man själv blev hänvisad till att inte träna i byn vid det tillfället, vilket jag håller med om är märkligt.
14 jan 2022 08:27 #43262

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Jätteroligt att se! Passar nog Simon som handsken med ryskt köra på.
Illavarslande dock att han inte får träna med laget han har kontrakt med. Märkligt faktiskt.
Hoppas att EIF har viljan att vilja reda ut eventuella meningsskiljaktigheter. Men risken är väl stor att vi inte ser honom i röblått något mer. Men jag hoppas verkligen att vi får det.
Last edit: 13 jan 2022 17:04 by 1974.
13 jan 2022 16:51 #43261

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 168
  • Tack mottaget: 38

Replied by PeO on topic Allmänna diskussioner

Kul att se Simon göra avtryck även i Ryssland.
13 jan 2022 07:40 #43260

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 85
  • Tack mottaget: 4

Replied by Bosse on topic Allmänna diskussioner

Målrekord för Edsbyn (åt rätt håll)
v.v rätta mig där jag har fel!


Edsbyn-Villa år??? 18-2
Edsbyn-Örebro 2022 17-1
Edsbyn-Villa ???? 16-0
Edsbyn-Boltic ???? 15-0
Edsbyn-Åby 2020 15-2

Mål i Kuzbass Simon www-rusbandy-ru.translate.goog/season/54...hl=sv&_x_tr_sch=http

Assist i Kuzbass Simon
www-rusbandy-ru.translate.goog/season/54...hl=sv&_x_tr_sch=http

Poäng i Kuzbass Simon
www-rusbandy-ru.translate.goog/season/54...=ru&_x_tr_tl=sv&_x_t
r_hl=sv&_x_tr_sch=http

Poäng i ligan för 9:an och 99:an
www-rusbandy-ru.translate.goog/season/54...hl=sv&_x_tr_sch=http
12 jan 2022 22:36 #43259

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Bra Byn! Jag trodde helt klart att det skulle bli en sådan där loj en dag på jobbet-match. Men fan, trots 7-1 i paus så kom ni ut och körde ännu mer i andra. Roligt för oss som tittar och starkt av er som orkar bjuda upp i akt 2 fast det redan var avgjort egentligen.
Heja Byn!
Last edit: 12 jan 2022 21:55 by 1974.
12 jan 2022 21:53 #43258

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 34
  • Tack mottaget: 1

Replied by ämnebobo on topic Allmänna diskussioner

Idag röstar Jag på Hela Laget
alla var delaktiga å värda att rösta på
å såå bra för målstatistik...
å sån härlig laganda de är...
ByPöjkar Ni ä ba Bäst !!
12 jan 2022 20:47 #43257

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 413
  • Tack mottaget: 44

Replied by bynsupp on topic Allmänna diskussioner

Ogenomtänkta uttalanden från båda kan jag tycka. Vad Blom menar är tydligt och lätt att förstå. Även om han tar i lite väl.
Simons kryptiska inlägg blåser liv i förra säsongens turbulens. Tråkigt för årets lag som lyser av harmoni. Och godis för våra belackare.
Följande användare sa tack: LgS, 1974
11 jan 2022 21:56 #43256

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 168
  • Tack mottaget: 38

Replied by PeO on topic Allmänna diskussioner

Lite skärpning nu! Han tränade med Bollnäs och sedan med Edsbyn P19 när byn laddade för Broberg. Kanske inte så där jättegenomtänkt men han har ju nytt kontrakt med oss och efter denna turbulens kan man nog anta att det inte händer igen. "Pissa på" supportrarna tycker jag var att ta i även om det sticker lite i själen. Sen vet vi inget om tidigare konflikter så varför spekulera i vems fel det var mest osv. Just den biten ser jag som överspelad just nu.
11 jan 2022 20:46 #43255

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 34
  • Tack mottaget: 1

Replied by ämnebobo on topic Allmänna diskussioner

tack feedback..bra skrivet..rakt igenom
Alla spelare å ledare verkar nu ju trivas
Alla säger att de är roligt å kul ..
hoppas de' fortsätter så..
så får Vi behålla de' spelare Vi har nu !!
Kärlek Stolthet Tradition...
11 jan 2022 19:00 #43254

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 586
  • Tack mottaget: 34

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Vad är det som inte säger att det är frostigt på insidan av väggarna. Vi vet ingenting, tar inte parti för någon här, men något är ju helt åt skogen. Blir nog trögt med bort egna miljonprogram till klubben om detta kommer att styras upp. Jag säger bara, väx upp samtliga berörda, vuxna människor.
11 jan 2022 18:48 #43253

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 3
  • Tack mottaget: 8

Replied by Tackochhej on topic Allmänna diskussioner

Klockrent rakt igenom.
11 jan 2022 17:11 #43252

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 77
  • Tack mottaget: 30

Replied by Feedback on topic Allmänna diskussioner

Snälla Simon Jansson. Hur tänker du? Vet att du är besviken och tagit parti för Hasse och Sverre. Helt ok. Men stanna upp och tänk till lite. Varför trivs samtliga kvarvarande i årets trupp så otroligt mycket bättre denna mot föregående säsong? Hörde personligen, redan tidigt under förra säsongen, att vissa spelare spred dålig stämning i laget. Sen har Ola troligen inte skött detta på bästa sätt. Men faktum kvarstår. Utan Olas inträde i Edsbyn tidigt 2000-tal så hade vi troligen stått kvar på totalt fyra guld och i bästa fall varit ett mittenlag i Elitserien. Vi hade kanske varit Vetlanda och fortsatt förse övriga bandysverige med våra största talanger. Ola kom in och lärde oss vad som krävs för att bli bäst och skapade en vinnarkultur som håller i sig än idag. Att han skulle vara grundorsaken till fjolårets turbulens kan ju ingen med nyktra ögon tro. Det vittnar väl årets harmoni om, och det med Ola som en fortsatt del av gruppen.
Glöm heller inte oss supportrar. Vi är många som hyllat och älskat det du gjort för klubben. Vi är också många som bidragit med pengar för att du skulle kunna komma hem. Visa oss lite respekt nu.
Följande användare sa tack: LgS, 1974, Tackochhej, Erik67
11 jan 2022 16:05 #43251

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 586
  • Tack mottaget: 34

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Det är en fantastisk säsong, vem hade kunnat tro denna utveckling efter lite mer än halva säsongen är spelad..
otroliga matcher mot Broberg. Fortsätter det såhär hur bra ska det inte bli vår ?

Jimmy Heinonen är det senaste glädjeämnet, hoppas att han fortsätter att hålla i det här nu så har vi ett orosmoment inför framtida bataljer i jakten på bra placeringar.
07 jan 2022 12:35 #43250

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 91
  • Tack mottaget: 7

Replied by DP on topic Allmänna diskussioner

15-2 på två matcher mot trean i serien....skapligt.
05 jan 2022 21:29 #43249

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 180
  • Tack mottaget: 10

Replied by JahaHärIgen on topic Allmänna diskussioner

Kul att följa Edsbyn denna säsong. Alla spelar med sån glädje och glöd. Ser verkligen ut att ha roligt på planen.

- Hellmyrs ser ut att njuta.
- Hammarström har inte varit såhär synlig på länge (om någonsin?).
- Vårat målvaktspar är duktiga. Känns som att lagrt litar på båda. Viktigt.
- Wikblad... vilken fart!
- Frid verkar ha tränat rejält på bollkontrollen. Kul!

Ja, hela laget trivs. Heinonen har i pågående match gjort två mål. Skönt för självförtoendet. Första målet var riktigt snyggt.
05 jan 2022 18:35 #43248

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 24
  • Tack mottaget: 5

Replied by Akrogaz on topic Allmänna diskussioner

Rackarns tur att inte Brindholm drog igång en hörnpeng mot Vetlanda ikväll, då hade man blivit ruinerad :-)
28 dec 2021 19:36 #43247

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 216
  • Tack mottaget: 31

Replied by Spajk on topic Allmänna diskussioner

Underbart att Wikblad förlänger, så den påskriften tackar vi för!

Måste också säga att det är roligt att se vilka kliv Hedell tagit den här säsongen. Han har definitivt gått upp en nivå i sitt spel.

"Tisen" känns också bättre än på länge. Hans teknik verkar ha fått sig en skjuts? Mer motivation gör förstås också mycket.

Kör hårt mot Vetlanda i morgon så har vi serieledningen i hamn.
27 dec 2021 19:30 #43246

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Vilka presentationer laget står för nu, grymt lagarbete som öppnar upp för snygga individuella saker. Visst slog vi av på tempot kändes det som vid 5-1, men onödigt att gå för fullt också, vi slappnade inte av i defensiven åtminstone.
Jag tackar för underhållningen.
Heja Byn!
26 dec 2021 17:27 #43245

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.