Allmänna diskussioner

  • pewi
  • pewi Profilbild Författare till inlägg

Replied by pewi on topic Allmänna diskussioner

var utanför saik:s omklädningsrum efter matchen...kan säga att många var rejält besvikna, och frustrerade... Edlund var som drabbad av en rejäl dos "pms"
19 feb 2010 23:00 #8810

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • ERF1162
  • ERF1162 Profilbild Författare till inlägg

Replied by ERF1162 on topic Allmänna diskussioner

SAIK-Raven: Klart det skulle bli ett jäkla liv om det vore Zeke. Men ingen skulle bli förvånad heller. Tycker du helt Ärligt den människan tillför saik nåt? förutom att han slår sönder motståndare då.
19 feb 2010 23:00 #8809

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • SAIK-RAVEN
  • SAIK-RAVEN Profilbild Författare till inlägg

Replied by SAIK-RAVEN on topic Allmänna diskussioner

Tyckte det var fulare saker på isen Än den tackling som gav den otäcka skadan på kuben(tur nog "bara" Hjärnskakning") Hoppas han Är tbx snart,men i Hockeyn om jag inte Är helt fel ute brukar man obligatorikt vila 2v,,,eller om det var 1. Läste på Svenska Fans och i kommentarena stog det att Berlin gav Red Farmers fingret då SAIK kom in i andra halvlek Hoppas inte var fallet men om förklaringen var att folk stog och spottade ner på SAIKarna då Byn hade hörna så var det inte trevligt gjort heller. Det skrivs Även att SAIK ledare skulle klappat om SAIKaren efter tacklingen mot Kuben då han gick av och mena att man gjorde det som att det var bra gjort..tror nog man klappa om han för han va nog skakad likt andra över det som hände och behövde klappas om,men inte för bra jobbat du skadade en spelare som några verkar tro. På slutet blev det gruff och om det vore en SAIKare som kommit in sent och kört upp händerna i ansiktet så som man gjorde på Berlin skulle det vara livat värre om överfall och uppförstorat från flera av landets supporters..och om det dessutom varit Zeke skulle de bli ett jäkla liv ;) Lyckatill mot Villa (Ja vad pyssla dom med mot Katrineholm tro)
19 feb 2010 23:00 #8808

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Helen Jonsäll
  • Helen Jonsäll Profilbild Författare till inlägg

Replied by Helen Jonsäll on topic Allmänna diskussioner

19 feb 2010 23:00 #8807

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • LgS
  • LgS Profilbild Författare till inlägg

Replied by LgS on topic Allmänna diskussioner

Man kan inte gå efter skadans storlek när man bedömer en ojusthet, varken blodvite eller hjärnskakning. Man måste ju gå efter vad den skyldige gör och om det verkade vara avsiktligt. Linus Petterssons tackling strax innan när Kuben redan blivit hårt tagen av 2-3 SAIK:are och det var avblåst tyckte jag var snäppet värre. En typisk Zeke-grej. Men nu ska vi inte Älta det mer utan se fram emot en spännande kvartsfinalserie med ett allt friskare lag. Känns som 50/50 mot Villa. Bollnäs och SAIK knappa favoriter i sina och Hammarby klar favorit mot Sirius.
19 feb 2010 23:00 #8806

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • ERF1162
  • ERF1162 Profilbild Författare till inlägg

Replied by ERF1162 on topic Allmänna diskussioner

Nej det Är klart att smällen mot kuben tar olyckligt. Och jag tror inte ens SAIK ville skada någon. Men faktum Är att det ofta Är mot typ SAIK och broberg skadorna kommer. Tycker att det Är otroligt onödigt att kliva dit på det sättet som han gör, Till saikaren försvar så har kuben bollen när det händer. Men som sagt onödigt att kliva fram på det viset.
19 feb 2010 23:00 #8805

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • gs69
  • gs69 Profilbild Författare till inlägg

Replied by gs69 on topic Allmänna diskussioner

Tänk att lite blod från ett ögonbryn blir matchstraff direkt,men när man bär ut orörligt folk på bår blir det 10 min.
19 feb 2010 23:00 #8804

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • PR
  • PR Profilbild Författare till inlägg

Replied by PR on topic Allmänna diskussioner

Intressant att alla lag fortfarande har sån respekt för Edsbyn trots skadeläget. Ett skapligt betyg till alla ungtuppar som går in och tar för sig. För visst var Sandvikens val av Västerås i kvarten ett taktiskt val för att undvika Edsbyn på sin halva? Det var iaf väntat att Bollnäs inte skulle välja Byn i sin kvart så utfallet efter Sandvikens val var ganska enkel att räkna ut. Sen tycker jag Kubens smäll var stor otur och inte så fult som många vill göra gällande. Höfttacklingen var värd en tia men anledningen till att det blev en så kraftig smäll var att det blev en dubbelkollision. Hoppas, hoppas att Kuben mår bra igen. Kan han spela mer i år så Är det en bonus.
19 feb 2010 23:00 #8803

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Studan
  • Studan Profilbild Författare till inlägg

Replied by Studan on topic Allmänna diskussioner

Lycka till i slutspelet Byn! Kuben Är en gammal seg gubbe, skulle inte förvåna mig om han Är med på nästa ispass igen :)
19 feb 2010 23:00 #8802

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • ERF1162
  • ERF1162 Profilbild Författare till inlägg

Replied by ERF1162 on topic Allmänna diskussioner

Som vanligt i år skriver man: Krya på dej. den här gången till kuben. Det såg riktigt otäckt ut. Hoppas att du kommer igen i slutspelet. Skönt med spelande lag på våran halva i slutspelet. Nu slipper vi psykopat bandy Ända fram till finalen.
19 feb 2010 23:00 #8801

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Carlos
  • Carlos Profilbild Författare till inlägg

Replied by Carlos on topic Allmänna diskussioner

Efter gårdagen pååkning på Magnus Olsson har jag tappat all respekt för SAIK. För några dagar sedan grät Magnus Mur
19 feb 2010 23:00 #8800

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • olpen
  • olpen Profilbild Författare till inlägg

Replied by olpen on topic Allmänna diskussioner

Se höjdpunkterna från matchen igen här. www.tv4play.se/nyheter/nyhetskanalen?videoId=1.1519565
19 feb 2010 23:00 #8799

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Byndädu
  • Byndädu Profilbild Författare till inlägg

Replied by Byndädu on topic Allmänna diskussioner

Jag lider med dig Kuben! Det var jävligt billigt av SAIK ledningen att göra på detta osportsliga sätt. Men jag hoppas att du kryar på dig strax.så att du eventuellt kommer med i någon av kvartarna. Som sagt vi lider med dig hemma i Älgarås i Skaraborg.
19 feb 2010 23:00 #8798

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • rsfalun
  • rsfalun Profilbild Författare till inlägg

Replied by rsfalun on topic Allmänna diskussioner

Japp! Lgs > 1882st ska det vara för Byns hemmamatcher, VSK 1785 st. Men Ändå fler Än i ABB Arena iaf. VSK hade bara 467 besökare igårkväll.
19 feb 2010 23:00 #8797

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • wfcody
  • wfcody Profilbild Författare till inlägg

Replied by wfcody on topic Allmänna diskussioner

rsfalun: Du får nog räkna en gång till!...*S*...
19 feb 2010 23:00 #8796

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • LgS
  • LgS Profilbild Författare till inlägg

Replied by LgS on topic Allmänna diskussioner

Publiksnittet 868 var väl inte så imponerande rsfalun? Edsbyn spelade borta ibland också, så du får nog dubbla siffrorna. Senast vi vann hemma var i början av januari. De mötte vi, ja just det, Villa! Första förlusten borta sedan nyår kom nu mot Sirius. (Om man kan kalla Studenternas för bortaplan!)
19 feb 2010 23:00 #8795

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • ronald
  • ronald Profilbild Författare till inlägg

Replied by ronald on topic Allmänna diskussioner

Bra gjort Byn.Hoppas nu att några av de skadade spelarna Är tillbaka på tisdag.Hoppas att Kuben mår någorlunda bra.Kämpa Byn
19 feb 2010 23:00 #8794

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • rsfalun
  • rsfalun Profilbild Författare till inlägg

Replied by rsfalun on topic Allmänna diskussioner

Har roat mig med att kolla publiksiffror på hemmamatcher EIF-VSK. EIF 22 586 på 26 matcher. 868/ match VSK 21 429 på 26 matcher. 824/ match Jag tror jag räknat rätt...Byn har alltså fler besökare i Arenan. Våran sk carport ÄGER !
19 feb 2010 23:00 #8793

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • FB
  • FB Profilbild Författare till inlägg

Replied by FB on topic Allmänna diskussioner

19 feb 2010 23:00 #8792

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • rsfalun
  • rsfalun Profilbild Författare till inlägg

Replied by rsfalun on topic Allmänna diskussioner

Det känns som vissa av "stålmännen" ska smälla på och det ska minsann "kännas"....gärna högt och hårt. Vem lär ut sånt ?? Värnersborg Arena har gett vika för snön. Ju dyrare och finare....mer fuskbygge?? Tur ingen blev skadad.
19 feb 2010 23:00 #8791

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • David Elofsson
  • David Elofsson Profilbild Författare till inlägg

Replied by David Elofsson on topic Allmänna diskussioner

Ja pewi .... snö Är vackert på bild : )
19 feb 2010 23:00 #8790

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • pewi
  • pewi Profilbild Författare till inlägg

Replied by pewi on topic Allmänna diskussioner

lycka till David (tokig kille...lämna snö och kyla som Är så trevligt).
19 feb 2010 23:00 #8789

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • David Elofsson
  • David Elofsson Profilbild Författare till inlägg

Replied by David Elofsson on topic Allmänna diskussioner

Otroligt starkt av byn att få 4-4 med mersmak emot saik ikväll. Det här laget Är så starka, att kunna fokusera och fortsätta spela så bra bandy trotts att kuben blev bortplockad i ett tidigt skede... jag tror att byn Är så metalt starka så villa verkligen får se upp. Sen vill ja ställa mig i skaran som skickar en hälsning till kapten kuben... krya på dig. Grattis hammarby till seriesegern. Efter denna kväll unnar ja verkligen bajen detta om alternativet var saik. Nu skriver ja inget mer om min uppfattning om dom svart/vita för då krävs det ett jättejobb av farmers styrelse för all censur. Sist men inte minst så om ja och mitt rese sällskap tar oss till arlanda så lyfter vi emot varmare breddgrader i morgon.... så heja på byn ifrån mig nu farmers. /David
19 feb 2010 23:00 #8788

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • pewi
  • pewi Profilbild Författare till inlägg

Replied by pewi on topic Allmänna diskussioner

nån tv -länk på matchen?
19 feb 2010 23:00 #8787

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • FB
  • FB Profilbild Författare till inlägg

Replied by FB on topic Allmänna diskussioner

Blev imponerad av Martin Frid idag. Händer grejer när han sätter fart!
19 feb 2010 23:00 #8786

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Krico
  • Krico Profilbild Författare till inlägg

Replied by Krico on topic Allmänna diskussioner

Jag kunde inte hålla tyst idag efter att ledare i Saik klappade om 33 an i halvtid, dom tyckte tydligen att han gjort ett bra jobb. Man ska ju inte öppna mun när man har västen på sig men idag jick det inte att hålla sig. jag blev snabbt till-rätta visad av nr 13 i saik. Det jä..... Är att han har rätt jag ska vara tyst. Men idag kunde jag inte.. Nog var det lite onödigt att kliva in där av 33 an. Krya på dig Kuben.
18 feb 2010 23:00 #8785

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • pewi
  • pewi Profilbild Författare till inlägg

Replied by pewi on topic Allmänna diskussioner

krya på dej kuben han Är nog på isen fortate Än man kan tro efter den smällen
18 feb 2010 23:00 #8784

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Cobra Rax
  • Cobra Rax Profilbild Författare till inlägg

Replied by Cobra Rax on topic Allmänna diskussioner

Om man var mer konspiratorisk skulle man tycka det var konstigt att en massa nobodys skadar Edsbyns viktigare spelare... Tur att man inte Är det... Kanske Är dax att ha "sk" poliser på bänken. Bandyn goes NHL!
18 feb 2010 23:00 #8783

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Magnus Ståhl
  • Magnus Ståhl Profilbild Författare till inlägg

Replied by Magnus Ståhl on topic Allmänna diskussioner

Krya på dig kuben Härligt kämpa match av byn, några Är nämnda men jag vill återigen hylla Daniel Skarps, denna spelare Är fanimej viktigaste kuggen i årets byn, sanslöst jobb defensivt, grymma passningar och med i speluppbyggnaden som värsta playmakern, Daniel Skarps = årets spelare enligt mig, hatten av skarpen.......
18 feb 2010 23:00 #8782

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • LgS
  • LgS Profilbild Författare till inlägg

Replied by LgS on topic Allmänna diskussioner

Fascinerande att inget lag vågade välja Edsbyn trots skadeläget. GävleDala fascinerar också med sin hårdbevakning av "heta" Falu BS.
18 feb 2010 23:00 #8781

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • R.G
  • R.G Profilbild Författare till inlägg

Replied by R.G on topic Allmänna diskussioner

Från fjolårets lag saknar vi idag Hellmyrs, Liw, P & P Törnberg, Edling, åström, Mickelsson och halva matchen Kuben och dessa spelare Är ersatta med i stort sett juniorer och vi saknar dem inte....SJUKT..
18 feb 2010 23:00 #8780

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • O.M
  • O.M Profilbild Författare till inlägg

Replied by O.M on topic Allmänna diskussioner

Nu skriver du matchrapport eller Är du "kallad". Helt sick med alla förb...de skador,har ju fan en skadelista som Är längre Än ett systembolagskvitto vid midsommar....
18 feb 2010 23:00 #8779

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • RRR
  • RRR Profilbild Författare till inlägg

Replied by RRR on topic Allmänna diskussioner

Hoppas det Är OK med Kuben! Vi syns i semin i år igen alltså :-)
18 feb 2010 23:00 #8778

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • ERF140
  • ERF140 Profilbild Författare till inlägg

Replied by ERF140 on topic Allmänna diskussioner

Brindholm: tack för rapporten. Eftersom Kuben troligtvis inte blir med i kvartsfinalspelet pga hjärnskakningen känns det som om vår chans mot Villa avgörs om vi får tillbaks några av dom andra skadade spelarna. Hoppas det finns chans för detta då det blir tätt med matcherna som börjar med hemmamatch på tisdag.
18 feb 2010 23:00 #8777

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Zmurfen
  • Zmurfen Profilbild Författare till inlägg

Replied by Zmurfen on topic Allmänna diskussioner

Tack för rapporten, Brindholm!
18 feb 2010 23:00 #8776

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Brindholm
  • Brindholm Profilbild Författare till inlägg

Replied by Brindholm on topic Allmänna diskussioner

Nu vill jag titta på Kalla o co först innan jag skriver nå om matchen... Ha överseende!!
18 feb 2010 23:00 #8775

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • lillis
  • lillis Profilbild Författare till inlägg

Replied by lillis on topic Allmänna diskussioner

säger bra det, byyyyyns junisar dom Ä bra bäst
18 feb 2010 23:00 #8774

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Brindholm
  • Brindholm Profilbild Författare till inlägg

Replied by Brindholm on topic Allmänna diskussioner

Har pratat med Kuben nu. Han Är i Bollnäs, har hjärnskakning och har varit på skall, nack och ryggröntgen men Ännu inte fått svar på det. Vilken grad av hjärnskakning han har Är Ännu inte konstaterat, får återkomma om det. Han känner sig väldigt omtöcknad och minns inte vad som hänt men kvicknade i alla fall till så pass i ambulansen så den från början tänkta resan till Gävle sjukhus Ändrades till Bollnäs sjukhus. Han hälsar så mycket och hoppas få spela mer bandy den här säsongen!! Krya på dig Kuben!!
18 feb 2010 23:00 #8773

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Zmurfen
  • Zmurfen Profilbild Författare till inlägg

Replied by Zmurfen on topic Allmänna diskussioner

Suverän match av Byn. Ren otur att vi inte vinner. Hoppas det gick bra med Kuben. Det såg oerhört otäck ut när han låg där. Nu gläds vi åt kvällen formidabla insats av ALLA. Men M Andersson och Hermansson var nästan Äckligt bra i dag. Nu hoppas vi att så många Byspelare som möjligt blir spelklara och tar sedan en match i taget. Det kan gå!
18 feb 2010 23:00 #8772

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Spajk
  • Spajk Profilbild Författare till inlägg

Replied by Spajk on topic Allmänna diskussioner

Hoppas Kuben Är okej och att han kommer tillbaka snabbt! Det såg riktigt otäckt ut. Måste också påpeka vilken insats alla juniorer gör. Det Är fantastiskt att se dom kliva fram som dom gör! Det ser riktigt ljust ut för framtiden!
18 feb 2010 23:00 #8771

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • R.G
  • R.G Profilbild Författare till inlägg

Replied by R.G on topic Allmänna diskussioner

tror också Ola anser att det börjar likna en trend... och han Är inte ens intresserad av bollen..inte första gången i matchen kuben blev överkörd..målet var inställt redan tidigt i matchen..
18 feb 2010 23:00 #8770

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Pekka
  • Pekka Profilbild Författare till inlägg

Replied by Pekka on topic Allmänna diskussioner

Man undrar ju hur Saik tänker när dom tar Västerås, dom kan få ångra sitt val bittert. Tycker det känns lite som om Villa har "rasat" lite grand i kvalitet speciellt försvarsmässigt på senaste tiden. Några har skrivit om 2004-känsla och den finns Även hos mig, känslan Är otroligt bra och stark! Hoppas att Kuben kommer igen snart bara!
18 feb 2010 23:00 #8769

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • LgS
  • LgS Profilbild Författare till inlägg

Replied by LgS on topic Allmänna diskussioner

Ska bli kul att se VSK slå ut ful-SAIK. Lusens överkörning av Kuben strax innan var ju minst lika ful. Uppenbart vad de var ute efter. Heja VSK!
18 feb 2010 23:00 #8768

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • lillis
  • lillis Profilbild Författare till inlägg

Replied by lillis on topic Allmänna diskussioner

jaaaa då missade saik 150 000 hehehehehe dom fich bajen
18 feb 2010 23:00 #8767

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • EIB
  • EIB Profilbild Författare till inlägg

Replied by EIB on topic Allmänna diskussioner

Grattis Hammarby till seriesegern!!! Kändes j-vligt bra att snuva Saik på den iaf ;)
18 feb 2010 23:00 #8766

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • EIB
  • EIB Profilbild Författare till inlägg

Replied by EIB on topic Allmänna diskussioner

Vilken prestation Edsbyn står för idag - otroligt starkt, jag Är så imponerad att det finns inte ord för det!!! Hoppas det inte Är så allvarligt med Kuben, såg riktigt otäckt ut...krya på dig. Usch vad jag Är less på spelare som omedvetet eller medvetet har skadat Edsbyspelare nu, Är det den senaste trenden eller?? Man börjar ju undra.
18 feb 2010 23:00 #8765

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Pastejköket
  • Pastejköket Profilbild Författare till inlägg

Replied by Pastejköket on topic Allmänna diskussioner

Tack ERF140. Det här var väl så bra det kunde bli. Om det nu bara kunde låta bli att vara så allvarligt med Kuben finns det en hyfsad chans på semi. Undrar om inte SAIK kommer att få ångra sitt val bittert.
18 feb 2010 23:00 #8764

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • R.G
  • R.G Profilbild Författare till inlägg

Replied by R.G on topic Allmänna diskussioner

Bajen-Sirius, Villa-BYn på ena halvan å Bollnäs- Broberg, saik-vsk på den andra sidan...
18 feb 2010 23:00 #8763

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • ERF140
  • ERF140 Profilbild Författare till inlägg

Replied by ERF140 on topic Allmänna diskussioner

Hammarby-Sirius Villa-Edsbyn Bollnäs-Broberg Sandviken-Västerås
18 feb 2010 23:00 #8762

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • ERF140
  • ERF140 Profilbild Författare till inlägg

Replied by ERF140 on topic Allmänna diskussioner

Det finns faktiskt en chans att det skulle kunna bli Edsbyn-Bollnäs i SM-finalen. Det skulle vara häftigt!
18 feb 2010 23:00 #8761

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.